معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

اگر مشارکت زنان در برنامه های کلان توسعه نباشد، از سایر کشورها عقب می‌مانیم

خبرگزاری بسیج: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جمع اقشار مختلف بانوان شهرستان قرچک اظهار داشت: دولت تلاش دارد با برنامه ریزی مناسب زمینه تحقق سیاست های کلی نظام و خانواده، سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه بویژه برنامه ششم را فراهم کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۱۷۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

شهین دخت مولاوردی  در جمع اقشار مختلف بانوان شهرستان قرچک تاکید کرد: عدم تقارن کنونی بین زنان و مردان ناشی از عدم بهره مندی از تمام ظرفیت های زنان است و اگر مشارکت کامل زنان را در برنامه های کلان توسعه نداشته باشیم ،در مقایسه با کشورهایی که از تمام ظرفیت های زنان استفاده می کنند عقب می‌مانیم.

 لازم بذکر است پیشتر، مولاوردی همه توان خود را برای پیشبرد امور و حل مسائل زنان بکار گرفته و سفرهای مختلف او به واتیکان، نیویورک و برلین گویای این قضیه است.

 دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان که در دوران 8 ساله اصلاحات و پس از آن برای ارتقاء جایگاه و حقوق زنان براساس آموزه های فمینیستی و برابری جنسیتی فعالیت های زیادی داشته و طرح عدالت جنسیتی را به مجلس ارائه کرده بود، مقالات و یادداشت هایی با رویکرد کاملا فمینیستی دارد.

 در اینجا این نکته بسیار حائز اهمیت مطرح می شود که آیا زنی را که خداوند عزت را در حق او تمام کرده برای اثبات آن،همین بس که وظیفه تربیت نسل را بر دوش او نهاده و همه پیشرفت ها و سعادت های یک مرد نیز به نوعی در دست اوست،انقدر حقیر پنداشته می شود که نگاه برابری جنسیتی به او داشته و با مشارکت متوازن او در جامعه همچون مردان است که میتواند توانایی خود را نشان دهد؟ آیا این دیدگاه برخی جز نگاه مادی و مصرف گرایی به زن دارد؟

آیا زن در اسلام توانمند نیست که برخی می خواهند زن را توانمند سازند، آن هم بر اساس آموزه های کاملا غربی و سکولار؟

 مولاوردی که همواره در راستای سیاست های ضد ایرانی سخن گفته، معتقد است باید به زنان اجازه داد تا خودشان به صورت داوطلبانه و با توجه به زیبایی شناختی، پوشش حجاب را امتخاب کنند.آیا با دادن این حق، مشکلات عفاف و حجاب جامعه حل خواهد شد؟

آیا مولاوردی که در تحریف خانواده ید طولایی دارد و با چنین سوابقی می تواند اعتدال را خط مشی خود قرار داده و مسائل زنان را به حاشیه نبرد؟

و آیا این سخنان را برای چه کسی گفته؟ برای زنان و دخترانی که مردانشان در راه حفظ حجاب و ارزشهای زن خونها داده اند.

بله، بدانند که بانوان ایرانی بیدارند و با تصویب و اجرای سند توسعه پایدار و متوازن که اساس آن دگرگونی جهان بر مبنای مادی گرایی می باشد و با تعالیم اسلام ناب محمدی مغایرت دارد، مخالف هستند.

همچنین از برنامه های آموزش 2030که در شرف تصویب در برنامه ششم توسعه است، اعلام انزجار نموده و تفاضای لغو تعهدات وزرای آموزش و پرورش و آموزش عالی یونسکو را خواستارند.

 

ارسال نظرات