یادداشت؛

حرکت در جهت انقلاب و اهداف آن؛ اصول رهبری است

یکی از اصول مورد نظر مقام ولایت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای روحی له الفداه در همه فعالیت ها اعم از اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و حتی شخصی افراد، حرکت در جهت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۰۸۸۰۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رهبر انقلاب در بیانات خود در روز عید فطر فرمودند؛ «ملت وحدت خودشان را حفظ کنند، اتحاد و اجتماع خودشان را حفظ کنند، انگیزه انقلاب خودشان را حفظ کنند، حرکت در جهت اهداف و آرمان های انقلاب را در دلشان به عنوان یک هدف والا حفظ کنند»

برای این منظور و هم برای مقابله با عوامل آسیب زایی، لازم است به فراخور موقعیت و بیان شیوای معظم له در روز عید فطر مبنی بر حفظ روحیه و آرمان های انقلاب در مسیر پر تلاطم امروزی که از همه طرف به نیروها و گفتمان انقلاب حمله ور شده اند، اشاراتی بیان می شود؛

1- بهره گیری از سر چشمه عقل و خرد:

یکی از شیوه های جنگ روانی دشمن القای بار منفی و بازنمایی انقلابی منفی در فضای افکار عمومی است. از این رو نیروهای انقلابی در چنین وضعیتی که دشمن با ابزار های دقیق به دنبال بدنام کردن نیروهای انقلاب است باید مواظب مواضع رفتارها و واکنش های خود در قبال مسائل مختلف باشند، تا بدخواهان، مخالفان و دشمنان محلی برای سوژه سازی از آن نداشته باشند.

2-تصمیم گیری های انقلابیون:

یکی از عیوب تشکل ها این است که بخش زیادی از وقت ها و هزینه ها صرف فعالیت ضد هم می شود. در این راستا چالش هایی رخ می دهد که با آرمان های انقلاب به طور کامل در تضاد است و حتی تخریب روحیه نیروها و عامه ملت می شود.

ولی امر مسلمین جهان همواره بر هم افزایی نیروهای انقلاب تاکید داشته و فرموده اند؛ تشکّل های انقلابی با هم هم افزا باشند گاهی شما با هم اختلافاتی دارید تشکّل های انقلابی سر یک چیزهای با هم اختلاف دارند خبر داشته باشند، در عین حال با این اختلافات هم افزایی داشته باشید نقاط مشترک بگیرید یعنی اختلافات موجب نشود که به یقه گیری و به مقابله و این چیزها بینجامد»12/04/1395

عواملی که سبب این یقه گیری ها در عرصه های فرهنگی و سیاسی می شود، نداشتن فهم  درست از مسیر انقلاب، نداشتن نگاه معنوی و الهی به کار انقلابی، سرمشق نبودن بیانات راهبردی رهبری انقلاب است.

2-خوشایند دیگران حرف زدن:

در بعضی از نهادها و شخصیت ها شاهد رفتارهایی هستیم که برخی از اصول و مبانی انقلاب به صورت سلیقه ای تغییر، تاویل و عمل می شود، تفسیر های شخصی از انقلاب که روح انقلابی گری را نادیده می گیرد نوعی انحراف از انقلاب است که در آینده ضربه های سنگینی برای انقلاب وارد می کند.

لازم است که شخصا گفته شود ..... ما هر جا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیه انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم، هر جا از ارزش ها کوتاه آمدیم انقلاب را نادیده گرفتیم، از این گوشه اش زدیم از آن گوشه اش زدیم تاویل و توجیه کردیم برای خوشایندی نیرو های استکبار که دشمنان اصلی اسلام و دشمنان اصلی این نظام اند مدام حرف را جویدیم، حرف را خوردیم، عقب ماندیم، قضیّه این جوری است. 5/4/1395

4-پرهیز از حاشیه های زائد

 یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب همواره این بوده است که نیرو های انقلابی وقت و انرژی خود را صرف حاشیه های زائد نکنند.

در سال های اخیر متاسفانه حاشیه  سازی برای جریان ها و نیروهای انقلاب گسترش یافته است وبر خلاف تاکیدات رهبر حکیم انقلاب از مسائل اصلی کشور غفلت کرد ه اند.

امام خامنه ای روحی له الفداه در توصیه ای به نیروهای انقلاب فرموده اند: «بحث ها و جنجال ها و حاشیه سازی ها پرداختن به چیز های کوچک و جزئی و مانند اینها مساله کشور نیست مسئله کشور روحیه  انقلابی است. مسئله کشور جهت گیر انقلابی است و از لحاظ عملی و برنامه ریزی، مسئله کشور اقتصاد است که بارها عرض کرده ایم پیشرفت علمی است که بارها عرض کرده ایم و اتحاد و انسجام احاد ملت است که این را هم بارها عرض کرده ایم اینها مسائل اصلی کشور است».

5-تقوای  سیاسی

معمولا هر گاه اسم سیاست یا رفتار سیاسی به میان می آید برخی ها این برداشت را دارند که  این سیاست اقتضاعاتی دارد که با دین سازگاری ندارد یا برای موفق شدن در امر سیاست باید از برخی اصول و ارزش ها تنزل پیدا کنیم تا به موفقیتی در سیاست برسیم.

امام خامنه ای مدظله العالی سیاست ورزی همراه با تقوا  مدنظر دارند و فاصله ای بین تقوای دینی و سیاسی قائل نشده اند، ایشان حتی تقوای سیاسی را یکی از حقوق تقوای دینی می دانند و از این رو می فرماید: «این که ما خودمان را و مردممان را و جوانان مان را و مسولین مان  را به احساس مسولیت در مقابل این حرف ها فرا می خوانیم ، فقط یک توصیه عقلایی نیست، یک توصیه سیاسی نیست این یک خواست دینی است، رعایت آن تقوای دینی است، تقوای سیاسی هم در داخل همین مندرج است اگر چنان چه این تقوای دینی تحقق پیدا کرد تقوای سیاسی هم همراه همین است تقوای سیاسی یعنی انسان از نظر شکل های که دشمن می تواند از آن استفاده کند پرهیز نکنید». 14/3/1395

بیانات و سخنان فوق گوشه ای اندک از توصیه های رهبری درباره ضرورت های دفاعی نرم از انقلاب اسلامی است و جریان های دغدغه مند و انقلابی برای هم افق سازی خود و سازگار شدن با انتظارات رهبر فرزانه انقلاب نیازمند رصد دائمی، حرکت هوشمندانه و روشنگرند همراه با بصیرت و ایستادگی در مقابل روحیه های طمع ورزانه در مقابل انقلاب هستند.

حجت الاسلام عبداله موحدی

ارسال نظرات
آخرین اخبار