لزوم رعایت نکات ایمنی در رانندگی / فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی ضروری است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در رانندگی گفت: باید فرهنگ سازی مناسب در جهت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب‌های موتور سیکلت صورت پذیرد.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۴۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد محمدی رییس پلیس راهور شهرستان قروه امروز و در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، به بیان برخی نکات در رانندگی پرداخت.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه طبق آمار سالیانه ۴۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند گفت: تا قبل از سال ۹۰ آمار تصادفات در جاده‌های کشور و نیز در سطح شهر‌ها دارای سیری صعودی بود، اما پس از آن این امار با سیر نزولی روبرو شد.

محمدی ادامه داد: با این وجود باز هم شاهد آماری بالا در زمینه بروز سوانح رانندگی و تلفات حاصل از این سوانح هستیم.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری در شهرستان قروه راکب‌های موتور سیکلت و عابرین پیاده دارای بیشترین آمار سوانح داخل شهر بوده اند افزود: در سال جاری ۸۰ درصد از تلفات سوانح رانندگی در داخل شهر قروه متوجه افراد عابر پیاده و ۲۰ درصد آن نیز متوجه راکب‌های موتور سیکلت بوده است.

محمدی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در مقابله با بروز سوانح رانندگی گفت: متاسفانه راکب‌های موتور سیکلت در بسیاری از مواقع بدون استفاده از کلاه ایمنی در سطح شهر تردد می‌کنند که این می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در راستای ایجاد فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی تصریح کرد: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف تلاش شده است تا با برگزاری همایش‌های موتور سواران به افراد شرکت کننده در اینگونه همایش‌ها کلاه ایمنی هدیه داده شود، اما متاسفانه بسیاری از افراد از کلاه ایمنی خود استفاده نمی‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قروه ادامه داد: از طرفی انتظار می‌رود عابرین پیاده نیز با احتیاط بیشتری و از مسیر‌های مشخص شده که دارای خط کشی عابر پیاده هستند در سطح شهر تردد نمایند.

وی افزود: در برخی مواقع عابرین پیاده با بی احتیاطی‌های خود زمینه بروز برخی حوادث را ایجاد می‌کنند که قابل جبران نمی‌باشد

محمدی به آغاز فصل سرد سال اشاره نمود و گفت: هم اکنون رانندگان وسایل نقلیه باید با احتیاط بیشتری در سطح شهر تردد نمایند چرا که مسیر‌های سطح شهر ممکن است بر اثر سرما لغزنده‌تر باشند و کنترل وسیله نقلیه نیز سخت‌تر خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی گفت: با رعایت نکات ایمنی در رانندگی می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش قابل توجه سوانح رانندگی در سطح کشور باشیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات