حمایت از کالای ایرانی وتولید ملی یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی است

بخشدار بلبان آباد حمایت از کالای ایرانی وتولید ملی را یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۷۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
عباس ارشدی بخشدار بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالا ایرانی و تولید ملی گفت: با توجه به اینکه یکی ازمحور‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی و تولیدملی می‌باشد نامگذاری سال با این عنوان بسیار دقیق و هوشمندانه است.


وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور اظهار داشت: خرید کالای ایرانی باعث افزایش تقاضا، افزایش تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان خواهد شد بنابراین باید همگان را تشویق به خرید کالای داخلی کرد تا به معنای واقعی، اقتصاد کشورمتکی به نیرو و کار ایرانی بشود.


بخشدار بلبان آباد در ادامه با بیان آثار وعوارض استفاده از کالای خارجی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در جامعه قابل مشاهده می‌باشد افزود: در چند سال اخیرشاهد جولان کالا‌های خارجی بی کیفیت در بازارهستیم و شرایط به سمتی می‌رود که محصولات بسیاری ازتولید کنندگان داخلی نیز با نام و نشان و برند خارجی در بازارعرضه می‌شود.



ارشدی گفت: تا زمانی که تولید کالا در داخل وجود دارد نباید از مشابه خارجی آن استفاده کرد، زیرا خرید کالای خارجی ضربه به اشتغال و تولید داخلی است.



وی افزود: متاسفانه امروز برخی افراد سودجو برای تامین منافع شخصی خود و کسب سود بالا، اقدام به واردات اجناس نامرغوب و ارزان خارجی به کشورمی‌کنند و همین موضوع به صورت گسترده به تولید داخل ضربه وارد می‌کند.


بخشدار بلبان آباد توجه به فرهنگ سازی در راستای تحقق شعار سال را ضروری دانست و گفت: جامعه ایرانی باید نسبت به کالا و تولید داخلی توجه ویژه و حساسیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات