خسارت وارده بر اثر رعد و برق به تجهیزات برق در بیجار

مدیر شبکه برق بیجار گفت: طی روز‌های گذشته پدیده رعد و برق و بارش باران بیش از ۸۵۰ میلیون ریال خسارت به تجهیزات و تاسیسات برق این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۷۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
محسن ابراهیمی شامگاه سه شنبه در گفت و گو خبرگزاری بسیج اظهار کرد: بارش شدید باران و پدیده رعد و برق باعث اتصال و سوختگی ۲ دستگاه ترانس در ۲ منطقه شهر بیجار شد.

وی اظهار داشت: اختلال در شبکه توزیع برق منطقه پلیس راه بیجار - دیواندره و شهرک صنعتی بیجار، بیش از ۸۵۰ میلیون ریال خسارت برای تجهیزات این شرکت بر جای گذاشت است.

ابراهیمی تاکید کرد: ۲ دستگاه ترانس ۳۱۵ کیلو واتی و ۵۰۰ کیلو واتی که بر اثر رعد و برق دچار اختلال و قطعی برق در ۲ نقطه این شهر شده بود، با استفاده از منابع داخلی، ترانس‌های جدید نصب و اتصال برق برقرار شد.

وی با اشاره به معایب شبکه انتقال هوایی برق توسط سیم لخت مسی و قطع شدن برق در هنگام بارش باران و برف یادآور شد: همجواری شبکه‌های هوایی برق با درختان و نیز نفوذ آب به داخل کابل ها، همواره در برخی مناطق باعث قطعی جریان برق و ایجاد خسارت به تاسیسات آن می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به علت قطعی برق در مواقع بارش و رعد و برق اضافه کرد: در پاره‌ای از اوقات سال بخصوص تابستان گرد و غبار باعث کثیف شدن مقره‌های سرامیکی خط انتقال برق و شبکه توزیع می‌شود که هنگام بارش باران و رعد و برق دارای بار الکتریکی شده و مشکلاتی متعددی را در شبکه ایجاد می‌کند.


استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه‌های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.

شهرستان بیجار با ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار