بیانیه مردم شهید پرور اراک در رابطه با انتخاب شهردار جدید اراک توسط شورای شهر

پیامدهای فاصله گیری از انتخاب اصلح برای جامعه آنقدر زیانبار است که بیم آن می‌رود با تغییر معیارها و فاصله‌گیری از انتخاب اصلح، موجب سلب اعتماد مردم از برخی مسئولین شود لذا نظر به اتفاقات اخیر در شورای شهراراک مردم کلانشهر اراک در بیانیه ای نسبت به این انتخاب اعتراض خود را اعلام و نکاتی را به مسئولین بیان کردند.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۶۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ بیانیه مردم شهید پرور اراک در رابطه با انتخاب شهردار جدید اراک توسط شورای شهر بدین شرح است؛ « باید با تمام قوا با تمام قدرت غفلت نکنید از این معنا؛ و علمای بلاد غفلت نکنند از این امر، اهل منبر غفلت نکنند؛ فضلایی که در اطراف هستند، اهل علمی که در اطراف هستند، دانشگاهی‌ها، دانشجوها، همه غفلت از این نکنند. که یک افرادی که باید سرنوشت یک شهر را شما می‌خواهید به یک عده بدهید، سرنوشت همه چیز شهر را شما می‌خواهید به یک عده بدهید، ، باید یک کسی باشد که هم سررشته داشته باشد از امور؛ و هم امین و معتقد به نهضت باشد. این یکی از مسائل بزرگ است که ما الان موجه با آن هستیم. (صحیفه امام، ج 10، ص 219 تا 220)

پیامدهای فاصله گیری از انتخاب اصلح برای جامعه آنقدر زیانبار است که بیم آن می‌رود با تغییر معیارها و فاصله‌گیری از انتخاب اصلح، موجب سلب اعتماد مردم از برخی مسئولین شود لذا نظر به اتفاقات اخیر در شورای شهراراک، بر خود لازم می‌دانیم نکات مهمی را جهت انتخاب افرادی در جهت رسیدن به تراز انقلاب اسلامی بیان کنیم:

۱- در نظام اسلامی انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و رجوع به رای و نظر ملت برای تعیین سرنوشت خود بوده و از این باب مهمترین و اصلی ترین مسئله در انتخابات مشارکت حداکثری آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود است. احساس مسئولیت در برابر سرنوشت جمعی ایجاب می‌کند حتی آنانی که نظام اسلامی را قبول ندارند نیز برای تعیین سرنوشت کشور خود، به پای صندوق های رای آمده و رای و نظر خود را اعلام نمایند.

۲- انتخابات در نظام اسلامی علاوه بر آن که طریقیت دارد، موضوعیت هم دارد. انتخابات فرصتی است برای رشد فکری جامعه. فلذا در این مسیر لازم است همگان با ” انتخابی آگاهانه” نمایندگان خود را انتخاب نمایند. ” احدی شرعاً نمیتواند به کسی کورکورانه رای بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند ولی رای دهنده تشخیصش بر خلاف همه آنها بود تبعیت از آنها صحیح نیست و نزد خداوند مسولیت دارد.”(امام خمینی). لذا انتخاب آگاهانه مردم بعد از اصل مشارکت حداکثری مهمترین و اصلی ترین مسئله در انتخابات است.

باید خاطر نشان کرد مردم انتخاب خود را انجام داده اند اما جواب درستی و صحیح و پاسخ درخوری از نمایندگان خود در شورا ندیدند و یا نشنیدند.

3- با توجه به اتفاقات روی داده در شورای شهر مبنی بر کنار گذاردن اصل اساسی “انتخاب آگاهانه” یادآور می‌شود انتخاب که می‌خواهید بکنید، بشناسید و انتخاب کنید؛ بشناسید به دینشان، به تعهّدشان، به وفاداری‌شان به انقلاب، به ایستادگی‌شان در راه انقلاب، به عزم و اراده‌شان، به شجاعتشان و به مرعوب نشدنشان خاطرجمع بشوید، آن‌وقت‌ رأی بدهید. لذا اولویت اساسی شناخت خود فرد و انتخاب او بر مبنای تشخیص است. لذا تعطیل کردن شناخت و آگاهی و ترویج دیدگاهی که برمبنای آن برای کسب قدرت رای به افراد فاقد صلاحیت هم مجاز شمرده میشود، عملی خلاف شرع و مغایر با توصیه های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است.

4-با توجه به بسیاری از اتفاقاتی که شاهد آن بوده‌ایم، بخوبی می‌توان درک کرد که فقط انتخاب عده‌ای بعنوان نمایندگان مردم نمی‌تواند لازم و کافی باشد چرا که دست اندازی و قدرت طلبی جریان‌های سیاسی همانطور که همگی طی سالهای متمادی شاهد و ناظر آن بوده‌ایم، امری مشهود و واضح است و باید حتماً شخصی دلسوز و دارای شرایط لازم و کافی بر آنها نظارت و ارجحیت داشته باشد.

در پایان ضمن تشکروقدر دانی از فرمایشات شجاعانه نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهراراک حضرت آیت الله دری نجف آبادی جهت مواضع دلسوزانه، قاطع و به موقع خود در لحظه های سرنوشت ساز چون خصوصی سازی ها، انتخاب شهرداراراک و دیگر مواردبه اعضار شورای شهر اراک هشدار می دهیم شورای شهر جای باندبازی سیاسی کاری وخیانت به مطالبات بحق مردم شهید پرور اراک نیست وهرگونه انتخابی باید در مسیر پاسداشت آرمانهای انقلابی اسلامی وخون پاک شهدا باشددر غیر این صورت همین مردم تکلیف خادمین به خود را از خائنیین مشخص خواهند کرد.

مردم شهید پرور اراک، پیشکسوتان دفاع مقدس ایثارگران وخانوادهای شهدا ،طلاب وروحانیون اراک ،کسبه بازار واصناف اراک، تشکلها،نهادها وارگانهای انقلابی اراک، اقشار مختلف بسیج

ارسال نظرات