خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

مبارزه با مفاسد اقتصادی، جناحی و سیاسی نیست

مام جمعه تبریز گفت: وظیفه دولت در ایجاد بسترهای شفافیت مالی و پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی با فساد و پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد است و در این راستا باید مسائل جناحی را کنار بگذاریم.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۵۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته اظهارداشت: این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که مذاکره را در حاشیه برخی اجلاس‌ها دنبال خواهند کرد در حالی که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، قطعاً هیچ‌گونه مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

وی از مسئولان دستگاه دیپلماسی خواست، در برابر این سناریوهای دشمن آگاه و هوشیار بوده و تدابیر و رهنمودهای رهبری را وجهه عمل و سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند در حفظ حقوق حقه ملت ایران و منافع کشور گام اساسی بردارند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه این روزها زمزمه‌هایی در مورد دنبال کردن مذاکره در حاشیه برخی اجلاس‌ها به گوش می رسد، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به طور قطع هیچ‌گونه مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

حجت الاسلام آل‌ هاشم، ادامه داد: در اجلاس سران ۷ کشور صنعتی موسوم به جی ۷، ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در سناریوی جدیدی می خواست نقش پلیس خوب را بین ایران و آمریکا بازی کند و ایران را مجاب به نشستن پای میز مذاکره کند بدون اینکه به پیشنهادات ایران برای رفع تحریم ها، فروش نفت و مبادلات بانکی توجه شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۸ شهریور روز مبارزه با تروریسم و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر یادآوری کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۷ هزار نفر در جریان اقدامات تروریستی شهید شدند که شهیدان رجایی و باهنر از جمله آنها هستند.

امام جمعه تبریز گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بررسی ابعاد، وظایف و کارکرد دولت از سوی دولتمردان است تا به وظیفه خود در پیشگامی در مبارزه با فساد عمل کنند و با ایجاد بسترهای شفافیت مالی و پرهیز از حواشی در ورود به عرصه مبارزه عملی با فساد از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد و نگاه جناحی به این موضوع خودداری کنند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر دولتمردان با ایشان به حوزه های فرهنگی و اقتصادی، گفت: ایشان این حوزه ها را جزو اولویت و محور کار دولتمردان اعلام کردند.

وی گفت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی مملکت است و در حوزه اقتصادی نیز بر قطع وابستگی به صادرات نفت خام و تغییر نگاه مسئولان به سمت تولیدکنندگان تاکید داشتند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به رونمایی از سامانه «باور ۳۷۳» در کشور اظهار داشت: با رونمایی از این سامانه، ایران به عنوان قطب جدید پدافند هوایی در دنیا تبدیل شد و دنیا امروز شاهد ظهور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در عرصه پدافند هوایی است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: هم اکنون ایران جزو معدود کشورهای دارای فناوری ساخت این سامانه است و به گفته کارشناسان صنعت دفاعی این سامانه در بین پیشرفته‌ترین‌ سامانه های تجهیزات دفاعی دنیا قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، حداکثر برد راداری ۳۲۰ کیلومتر برای کشف تحقیقات، برد رهگیری ۲۶۰ کیلومتر، شعاع برد درگیری ۲۰۰ کیلومتر و تا ارتفاع ۲۷ کیلومتر را از ویژگی های این سامانه اعلام کرد و گفت: این سامانه می تواند ۳۰۰ هدف را کشف، همزمان ۶۰ هدف را رهگیری و همزمان با ۶ هدف درگیر شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینمه ۱۰ شهریور سالروز تاسیس پدافند است، افزود: هیچ هواپیمایی نمی‌تواند بدون اجازه پدافند هوایی وارد فضای استان و کشور شود و هرگونه حرکت‌های دشمن توسط پدافند هوایی کنترل شده و هر هواپیمایی در کریدور هوایی وارد شود رصد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها