یادداشت علی خانلری از سپاه تهران /حجاب فقط مختص بانوان نیست

جایی خانه بخرید که همسایه تان با زیرشلواری جلوی در ظاهر نشود

سی – چهل سال پیش یکی از اقوام به فرزندانش توصیه می کردجایی خانه بخرید که همسایه تان با زیر شلواری جلوی در خانه ظاهر نشود؛ این گفته آن پیر، آن روز برایم خیلی مفهومی نداشت، اما امروز متوجه می شوم ...
کد خبر: ۹۱۷۳۸۰۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷

  به گزارش سپاه تهران  خبرگزاری بسیج، علی خانلری در یادداشتی با عنوان اینکه حجاب فقط مختص بانوان نیست نوشت: پس از گذشت سال ها گویا سخن این مرد به افسانه شبیه بوده و به تاریخ پیوسته است چرا که امروزه اغلب مردان همسایه نه تنها با زیرشلواری جلوی در خانه ظاهر نمی شوند، بلکه با شلوارک و گاهی با پیرهن رکابی برای خرید حتی تا مغازه داخل کوچه هم می روند.  

امروزه خیلی از باید و نباید ها و رسم و رسوم و فرهنگ های قدیم و آداب معاشرت های گذشتگان  رنگ و رو باخته  و دیگر جوانان و حتی مردان قدیم هم به آنها پایبند نیستند.اگر هم کسی اعتراض کند با این جمله تکراری و آشنا مواجه می شود که:« ای بابا همه چیز ما درست شده فقط همین مانده»!

قدیم ها اگر مرد غریبه ای جلوی در با مرد خانه کار داشت و خانم در را باز می کرد؛ مرد غریبه از صحبت کردن با زن  اِبا داشت و می گفت ضعیفه بگوئید آقاتون بیاد. اگر هم آقا یا مرد خانواده نبود، خانم ها یا از پشت در صحبت می کردند و یا با آرنج چادر را بالا برده و جلوی صورت خود می گرفتند و صورت خود را از مرد غریبه بر میگرداندند و صحبت میکردند.

در مورد موضوع حجاب، خیلی ها فکر میکنند که رعایت عفاف و حجاب فقط مختص بانوان است، مردان هر طور که دلشان بخواهد می توانند بگردند و بچرخند. یک دوستی داریم که می گفت من حتی جلوی پسرم شلوارم را عوض نمی کنم و در حضور دخترم زیرپیراهن حلقه ای یا رکابی به تن نمی کنم حرمت ها را حفظ می کنیم و حیا بین ما هست.

 اما در کنار این همه حجب و حیا و رعایت باید ها و نباید ها بعضی ها پشت پا می زنند به همه چیز و در جمع خانواده ی جامعه نه تنها زیرپوش به تن نمی کنند بلکه با افتخار بدون زیرپوش عکس خود را در معرض دید هزاران زن نامحرم قرار می دهند و مسئولان هم آنها را در ترویج این فرهنگ یاری میکنند.

چند سالی است که مسابقات پرورش اندام در استان تهران برگزار می شود و مدتی هم هست که تعدادی از ورزشکاران شهرستان ری در این رشته مقام می آورند؛ گاهی دوستان آنها تصاویر برهنه ماهیچه های پیچ در پیچ و در هم گره خورده آنان را برای عرض تبریک در ابعاد بزرگ بر روی بنر و تابلوهای تبلیغاتی نصب می کنند اما جای تعجب است که ادارات هم برای عرض تبریک این تصاویر را چاپ کرده و در معرض دید عموم قرار می دهد.   

گویا مسئولان دهیاری و شورای «««اسلامی»»» روستای غنی آباد، یا قوانین تبلیغات شهری را نمی دانند، یا قواعد و باید ها و نباید های آن را فراموش کرده اند. در ماه محرم «««الحرام»»» به جای تبلیغ شعائر دینی و درسهای عاشورا و کربلا، از دو هفته قبل از محرم تصویر برهنه یک ورزشکار قهرمان پرورش اندام در یکی از پر ترددترین معابر روستای غنی آباد نصب شده و هنوز سه روز بعد از عاشورا خانم ها هر روز باید چشم بر تصویر برهنه یک مرد نامحرم بگشایند و مردان هم گویا چشم بر این حجاب بسته اند!!

علی اشرف خانلری   

ارسال نظرات