مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان گفت: ما مردم باید کاملا هوشیار باشیم و فریب اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را نخوریم و اتحاد مسلمانان ضریب امنیت ملی و اسلامی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۳۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: همان طور که در کتاب آسمانی قرآن آمده است «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرّقوا» و با توجه به سخن رسول خدا در خصوص وحدت میان مسلمانان که فرمودند «با جماعت همراه شوید زیرا گرگ ، گوسفند دورمانده را می خورد»؛و نیز امام علی (ع) که در نامه ۴۷ نهج البلاغه فرمود «با یکدیگر ارتباط و بخشش داشته باشید و از جدایی دوری بگزینید و به یکدیگر پشت نکنید» ؛ بنابراین ما مسلمانان هم به سفارش قرآن کریم و هم به سفارش رئسای دین و مذهبمان با هوشیاری کامل و پیروی از دستورات قرآن صامت و ناطق بر حفظ برادری و استحکام هر چه بیشتر آن کوشش خواهیم نمود.

 

محمدی افزود: هفته وحدت که میان دو روایت درباره زمان میلاد پیامبر اعظم (ص) قرار گرفته است ابتکاری بود که امام راحل به کار بست و این تفاوت تاریخی را که می‌توانست موجب اختلاف شود به بهانه‌ای برای همگرایی بیشتر تبدیل کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این تاکید بر وحدت در کلام رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای هم ادامه پیدا کرد اما جالب آنکه هنوز خیلی‌ها هستند که به بهانه‌های مختلف شبهاتی در وحدت میان فرق اسلامی و ملتهای مسلمان مثل ایران و عراق می‌اندازند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان افزود: اگر چه می‌توان رد این موش دوانی‌ها را تا آن سوی آبها و جاهایی نزدیک لندن و نیویورک زد اما بالآخره شاید برخی‌ها هم باشند که بدون توجه به این رگ و ریشه تفرقه افکنان، در دام شبهه‌های شبه منطقی آنها بیفتند و خام شوند. شبهاتی مثل اینکه وحدت یعنی اینکه شیعه‌ها سنی شوند و سنی‌ها هم شیعه شوند و حالا مگر چنین چیزی ممکن است؟یا مثلا ایران و عراق که این همه از یکدیگر کشته گرفتند و باید دنبال قصاص یکدیگر باشند آیا امکان دوستی و رفاقت بینشان متصور است؟ یا اینکه اگر وحدت اولویت دارد پس این همه تاکید بر برائت از دشمنان اهل بیت را کجای دلمان بگذاریم؟!

 

محمدی ادامه داد:از این دست شبهه‌ها کم لای چرخ وحدت مسلمین گذاشته نشده است و حتماً مردم مسلمان ایران و عراق برای پیشرفت بیشتر وحدت بین ملیت ایرانی و عراقی و مذهب شیعه و سنی جوابهای درخور به آنها داده و می دهند و چیزی جز رسوایی برای دشمنان وحدت اسلامی نخواهد داشت.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: بنابر آنچه در قرآن کریم آمده است « إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُکُم أُمَّهً واحِدَهً وَأَنا رَبُّکُم فَاعبُدونِ» هدف همه پیامبران در طول تاریخ ایجاد وحدت در جامعه بشر در سایه ایمان به خدا و اطاعت از فرمان او بوده است و حقیقت این است که وحدت جامعه بشر جز در پرتو ایمان به خدا و اطاعت از فرمان او محقق نمی شود.

 

محمدی اذعان داشت: رسول اعظم محمد مصطفی خاتم رسل و پیامبران الهی (ص)جامعه ای واحد و یک دل را بر مبنای شریعت عدل الهی برپا ساخت تا آنجا که خداوند در وصف این جامعه فرمود: «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» متأسفانه پس از دوران نخستین اسلامی به تدریج طاغوت ها بر سرنوشت جامعه اسلامی حاکم شدند و جامعه اسلامی را به تباهی کشاندند.

 

وی افزود: حکومت طاغوت های اموی و عباسی و دیگران بر جامعه اسلامی در نتیجه اختلافاتی بود که در میان جامعه اسلامی رخ داد، امروز نیز سلطه استعمارگران بر مقدرات و سرنوشت جامعه اسلامی، ایجاد گروههای ترور و وحشت، پراکنده ساختن بذر فتنه و ترویج تکفیر و فتاوای قتل مسلمین نتیجه همان اختلافاتی است که در حال حاضر عمدتا از سوی دشمنان اسلام بویژه دشمن انسانیت و شرف یعنی اسرائیل غاصب و پلید تغذیه و پشتیبانی می شود.

 

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: امروز وظیفه همه مسلمانان و مصلحان جهان بشر بویژه دو ملت شریف ایران و عراق تلاش همه جانبه در جهت همگرایی و وحدت است و نیز تلاش در جهت طرد و منزوی کردن گروهها و جریانات تکفیری و فتنه انگیز و تروریستی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان گفت: وقتی تمام خباثت های استکبار جهانی در به وجود آوردن جنگ بین دو ملت ایران و عراق تمام شد، دل های این دو مردم آنچنان با هم متحد شد که دیگران نمی توانستند تشخیص دهند اینها ایرانی هستند یا عراقی و این محبت از محبت امام حسین (ع) است.

 

محمدی افزود: ما شیعیان و ملت ایران با تأسی و الگوگیری از بزرگ مرد تاریخ بشریت یعنی امیرالمؤمنین (ع) نخواهیم گذاشت احدی بین برادری ما با ملت عزیز عراق را بر هم بزند و با کمال افتخار شیعه آن روح بلند انسانیت و شرافت و کرامت هستیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان اذعان داشت: کسى را نمی ‏توان یافت همچون امام على (ع) که خواهان خیر و صلاح امت بوده باشد چرا که او همواره بر آن بود تا مسیر تاریخ را در بستر واقعى آن به جریان اندازد. اگر چه مردم در بعضی مسائل راه خطایى را پیمودند، این چیزى نبود که امام را وادارد تا تصمیم عجولانه بگیرد؛ زیرا امام به فراست، تبعات جانبى این دگرگونى را دریافته بود.

 

وی گفت: عامه مردم از وجود فرصت طلبان کاملا بى اطلاع بودند، از این رو، در بعضی فعالیت های اجتماعی و مذهبی اشتباهاتی مرتکب شدند و شاید در موقعیت و جو آن چنانى، هر کسى جاى آنان می بود همین تصمیم را اتخاذ مى‏ کرد؛ زیرا بعضی افراد بارها پیمان بستند و نقض پیمان کردند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان افزود: قطعا هر جا که بحث تفرقه بین مسلمانان از دو ملت یا دو حزب و جناح پیش آمده دست نجس انگلیس و آمریکا و صهیونیست و به تبع آنها آل سعود بوده و مباحث اختلافی بین ملت شریف ایران و عراق هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که مهم است این است که ما مردم باید کاملا هوشیار باشیم و فریب اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را نخوریم و اتحاد مسلمانان ضریب امنیت ملی و اسلامی را افزایش می دهد.

ارسال نظرات