بسیج نیروی راهبردی نظام برای تحقق آرمان و اهداف والای انقلاب اسلامی

به فرموده حضرت آقا،بسیج پشتوانه اصلی نظام و باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های انقلاب زنده بماند.
کد خبر: ۹۲۰۰۸۱۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، مجید فهمیده،برادر شهید حسین فهمیده،طی گفت و گویی با ما در پاسخ به این سوال  که امروز  نقش بسیج در پیگیری و احیای آرمان های امام راحل و شهدا چیست گفت: بسیج نیروی راهبردی نظام اسلامی برای تحقق آرمان و اهداف والای انقلاب اسلامی است. و دارای مجموعه ای از ویژگی های یکجا جمع شده ای است که آن را یک سازمان منحصر به فرد و بی بدیل نموده است و لذا حضور در صحنه برای حفظ فعالیت های انقلاب و انجام کارهای بزرگ، از شاخصه های اصلی نگرش بسیجیان است و به نظر من، بزرگترین کار نیروهای وفادار انقلاب اسلامی و مدافعین راستین جمهوری اسلامی، همت گماردن برای تحقق آرمان نظام دینی، یعنی ایجاد تمدن اسلامی است.

 بسیج نیروی راهبردی نظام برای تحقق آرمان و اهداف والای انقلاب اسلامی

این فعال فرهنگی، زمینه افزود:بسیج یعنی آحاد مردم از هر قشر، صنف و گروهی که با ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی خاص، به‌هم پیوند خورده‌اند. همین ویژگی‌های خاص بود که موجب گردید حضرت امام خمینی (ره) از بسیج با عنوان «مدرسه‌ی عشق»، «میقات پابرهنگان» و «لشگر مخلص خدا» یاد فرمایند و حضور بسیج در صحنه برای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را ضرورتی اجتناب ناپذیر بدانند. بسیج در پیروزی نقش اساسی داشته است.

و لکن حضرت امام از ابتدای قیام در سال 1342، بسیج توده‌های مردم را در کانون توجه خود قرار داده و با تکیه بر همین نیروهای مردمی بود که نه تنها برای ملت ایران، بکله برای تمامی ملل آشکار گردید و اکنون بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه، از بسیج مستضعفین ایران الگوبرداری می‌کنند. بدون شک بسیج با توجه به برخورداری از قابلیت‌های بسیار بالای خود در تمامی زمینه‌ها، نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد تمدن اسلامی می‌تواند داشته باشد.
اکنون در جامعه اسلامی ایران، نیروهای متعهد و متخصص فراوان در بسیج انسجام یافته و سازماندهی شده‌اند. بسیج اساتید، بسیج مهندسین، بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، بسیج هنرمندان، بسیج اصناف و بازار، بسیج ادارات و وزارت‌خانه‌ها و ...، نمونه‌هایی از اقشار بسیج هستند. هر یک از این اقشار از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برای پیشبرد کشور در مسیر تمدن‌سازی اسلامی برخوردارند. نخبگان بسیجی در کشور در رشته‌های گوناگون و به ویژه در تولید علم به عنوان رکن اصلی در فرایند شکل‌گیری تمدن اسلامی، از درخشش خاصی برخوردارند. بسیاری از پیشرفت‌های کشور، به‌ویژه در حوزه‌های علوم و فناوری‌های نوین، با تفکر، روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی حاصل شده است.

 

برادر شهید فهمیده در ادامه افزود:بدون تردید با توجه به توطئه‌های دشمنان، فشارها، تحریم‌ها و محدودیت‌ها، دسترسی به پیشرفت‌های کنونی بدون برخورداری از تفکر و روحیه‌ی بسیجی امکان نداشت. اگر جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در برابر فشارها مقاومت کرده و در عرصه‌های گوناگون پیشرفت‌های چشمگیر داشته، این موفقیت‌ها فقط و فقط در پرتو تفکر و اراده‌ی بسیجی به‌دست آمده است. موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که گام‌های مهم و تخستین در ایجاد تمدن اسلامی‌ به حساب می‌آید.
تأمل در ویژگی‌ها و شاخص‌های بسیج، به‌خوبی این حقیقت را آشکار می‌سازد که، بسیج همان نیروی منحصر به‌فرد، با انگیزه و توانمند برای ساخت تمدن اسلامی در عصر حاضر است و لذا به همین خاطر، به فرموده حضرت آقا،بسیج پشتوانه اصلی نظام و باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های انقلاب زنده بماند.

 

ارسال نظرات