خبرهای داغ:

خدمت به مردم باعث افزایش معنویت در فرد جهادگر می‌شود

سردار دامغانی گفت: خدمت به مردم باعث افزایش معنویت در روح و جان فرد جهادگر می‌شود
کد خبر: ۹۲۰۲۲۱۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی در همایش جهادگران اظهار کرد: اردو‌های جهادی از ارزش و قداست خاصی برخوردار هستند که از مهم‌ترین اثرات و برکات آن خودسازی فردی و معنویت افزایی است.
وی یکی از مهم‌ترین وجوه معنویت را به غیر از معنویت حاصله از اعمال عبادی، معنویت دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این نوع معنویت در کلان رهبر معظم رهبری بیان شده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: مسئولیت اجتماعی، دینی و انقلابی هر فردی در برهه‌های مختلف به شکل و شیوه‌ای خاص بروز و ظهور می‌یابد و به‌عبارتی‌دیگر این مسئولیت اجتماعی، دینی و انقلابی در دوران دفاع مقدس به‌گونه‌ای، در عرصه علم به شکلی و در عرصه خدمت‌رسانی وجهی متمایز و متفاوت دارد که فرد را ملزم می‌کند در هر عرصه‌ای از پس تکلیفی که بر عهده دارد، برآید.
سردار دامغانی افزود: اردو‌های جهادی فارغ از کار و تلاش در هر فرد جهادگر نورانیت، معنویت و صفای روح و جان ایجاد می‌کند که نشست گرفته از خدمتی است که به مردم ارائه و در قبال انجام مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه به استناد سخن بزرگان دین خدمت به مردم یکی مهم‌ترین مستحبات است گفت: خدمت‌رسانی در قالب اردو‌های جهادی به مردم علاوه بر رفع نیاز مردم محروم یک منطقه جغرافیایی خاص، یک محله، یک فرد نیاز به معنویت افزایی در فرد جهادگر را نیز تأمین می‌کند و این مسئله باید در انجام امور خدمات‌رسانی به مردم به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد که خدمت به مردم مایه افزایش معنویت در جان و روح و روان فرد جهادگر و خدمات رسان می‌شود.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی دومین اثری است که از خدمات‌رسانی به مردم حاصل می‌شود و این خود نقطه یا نکته متمایزکننده تفکر غربی و تفکر دینی و اسلامی است؛ چرا که در تفکر جامعه غربی هدف کسب ثروت است چرا که اقتصادشان مبتنی بر سرمایه‌داری است؛ اما در تفکر اسلامی ایرانی هدف برقراری عدالت اجتماعی در عمل است.
سردار دامغانی گفت: یکی از جلوه‌های اثرگذاری اردو‌های جهادی مقابله کردن با استراتژی دشمنان است.
وی اظهار داشت: در طول ۴۰ سالی که از عمر انقلاب و نظام می‌گذرد؛ دشمنان تهدیدات پیچیده‌ای را علیه انقلاب برنامه‌ریزی کرده‌اند و هر بار هم در استراتژی، هم در راهبرد و هم در تاکتیک با شکست مواجه شده‌اند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: آخرین برنامه‌ریزی دشمنان علیه کشور این بود که می‌خواستند قیام فرودستان را رقم بزنند و مردمی که پشتوانه انقلاب و نظام و رهبری بوده و هستند را در مقابل انقلاب و نظام قرار دهند که در این توطئه شوم خود نیز با بصیرت و دشمن‌شناسی مردم با شکست مواجه شدند و مردم در همان ابتدا صف خود را از معترضان به اصلاح قیمت بنزین و آشوبگران و اغتشاشگران همسو با دشمن جدا کردند.
سردار دامغانی با اشاره به اینکه دشمنان بدانند پایه‌های انقلاب و نظام مستحکم است گفت: مردم علیرغم همه سختی‌ها و تحمل فشار‌های اقتصادی و گرانی‌ها، اما پشت انقلاب و نظام هستند و حفظ و دفاع از این انقلاب و نظام برایشان اهمیت دارد.
وی اردو‌های جهادی را کمک به حرکت انقلاب در گام دوم انقلاب دانست و گفت: گروه‌های جهادی و جهادگران به بلوغ خاصی رسیده‌اند.
در ادامه این همایش بخشیان، فرمانده بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی با رویکرد سازندگی ویژه دانشجویان استان سمنان گفت: این دوره به مدت سه روز برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این دوره توانمندسازی از جهادگران نمونه استان سمنان نیز تجلیل شد.
بخشیان به تشریح رویکرد‌های دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی مسئله محور اشاره و از جمله آن‌ها را نقش آفرینی تخصصی بارویکرد مسئله محوری در حرکت‌های جهادی، ارتباطات و مشارکت‌های مردمی، نقش آفرینی گروه‌های جهادی در عرصه‌های اقتصادی و راهکار‌های نقش آفرینی گروه‌های دانشجویی در محلات حاشیه نشین عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی و نیروی تراز انقلاب اسلامی در گرو نقش آفرینی این افسران جنگ نرم است
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان بیان داشت: اقدامات اثربخش در اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب یکی از اهداف بسیج است که آن را با جدیت و تلاش مستمر در دستور کار خود قرار داده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار