هرس زمستانه 120 هزار اصله درخت و درختچه در منطقه 20

خبرگزاری بسیج: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 از پیشرفت عملیات هرس زمستانه درختان این منطقه با رویکرد، مقاوم سازی درختان، شادابی و طراوت درختان در فصل بهار و بهره مندی از ضایعات گیاهی برای تولید کمپوست خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۳۱۱۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 رضا معلم با بیان این مطلب گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و هرس فرم درختچه های معابر و بوستان های منطقه از 15 آذر آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان فصل 120 هزار اصله درخت و درختچه پیرایش شوند.

معلم با اشاره به اینکه تاکنون 13 هزار اصله از درختان با اولویت درختانی که احتمال سرمازدگی آنها وجود داشت هرس شده اند، افزود: بزرگراه های شهید آوینی، شهید کریمی و خیابان های شهید رجایی و  امین آباد و تعدادی از بوستان های شهری از جمله موقعیت هایی است که فضای سبز آنها تحت پوشش هرس زمستانه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اصول فنی و ایمنی در عملیات هرس با نظارت میدانی کارشناسان این حوزه رعایت می شود تا خللی در تردد خودروها و شهروندان در معابر سواره رو و پیاده رو ایجاد نشود.

معلم با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه ها گفت: به صورت هفتگی حدود 100 تن از ضایعات هرس جمع آوری می شود که با انتقال به مخزن تولید کمپوست های گیاهی فضای سبز منطقه 20 واقع در صالح آباد، پس از خرد و دپو شدن در فرآیند تهیه چیپس چوب قرار می گیرند و به عنوان مالچ های گیاهی استفاده می شوند.

معاون خدمات شهری منطقه 20 تصریح  کرد: هرس درختان هنگام خواب زمستانه با هدف حذف شاخه های آفت زده و بیمار، رفع دید المانهای ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاه هان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام می شود.

 

ارسال نظرات