مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک:

لزوم تبیین ابعاد فتنه 88 در دانشگاه ها و مدارس/ 9 دی قیام ملت ایران در برابر هتاکان به ارزش های اسلام بود

مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک گفت: هتک حرمت به عاشورا و عزاداران حسینی، ملّت ایران را نگران و چشمان آنان را گریان کرد و 9 دی ماه واکنش به این حرکت و اعلام حمایت از ولایت و شخص مقام معظّم رهبری بود.
کد خبر: ۹۲۰۳۸۰۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

به‌گزارش سرویس بسیج خبرگزاری بسیج حقوقدانان استان مرکزی از اراک؛  محمد طالبی مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان اراک در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی در حاشیه مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی در مصلی اراک گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با خلق حماسه 9 دی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را مایوس کردند.

وی افزود: روز 9 دی با توجه به پیش زمینه هایی که حوادث پس از انتخابات به وجود آورده بود شکل گرفت؛ از جمله این پیش زمینه ها می توان به عواملی همچون زیر سؤال بردن اصل دین، نظام مقدس اسلامی و هم چنین اصل ولایت فقیه اشاره کرد که باعث شد مردم ایران با خلق حماسه ماندگار خود، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مأیوس کنند.

طالبی اظهار داشت: از دیگر زمینه های اصلی شکل گیری حماسه 9 دی می توان به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا اشاره کرد که باعث جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم ایران شد.

وی ادامه داد: اوج حرکت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آنها معتقد به ارزش‌ها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین(ع) و عاشورا نبودند و به همین دلیل روز عزای حسین(ع) را به جشن تبدیل کردند و به صفوف نماز عزاداران و افرادی که بر حسب ظاهر چهره حزب اللّهی داشتند، حمله کردند و شعارهایی دادند که نشانگر مبارزه اساسی با نظام اسلامی و اصل ولایت بود و همین مردم را به صحنه کشاند.

طالبی تصریح کرد: : این هتک حرمت به عاشورا و عزاداران حسینی، ملّت ایران را نگران و چشمان آنان را گریان کرد و 9 دی ماه واکنش به این حرکت و اعلام حمایت از ولایت و شخص مقام معظّم رهبری بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در دانشگاه‌ها باید حول این روز و چگونگی شکل‌گیری آن بحث شود، تا نسل جدید بتوانند کماکان برای تداوم انقلاب اسلامی پیشگام باشند.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات