پدر شهید «رضا موسی» به فرزندش پیوست

حاج غلامحسین موسی پدر شهید "رضا موسی" از شهدای استان مرکزی به فرزندش پیوست.
کد خبر: ۹۲۰۶۷۹۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حاج غلامحسین موسی  پدر شهید "رضا موسی" از شهدای استان مرکزی به فرزندش پیوست.

پیکر مطهر پدر این شهید والامقام روز پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل درب منزل واقع در خیابان جهرم به سمت آرامستان اراک تشییع خواهد شد.

همچنین مراسم ختم این پدر شهید از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در خیابان جهرم برگزار خواهد شد.

شهيد گرانقدر رضاموسي در تاريخ ۱۳۴۲ در روستاي موچان قره كهريز به دنيا آمد و در سال ۶۸ در خاك عراق و در منطقه پنجوين به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

شهید رضا موسی، در دوم فروردین ماه ۱۳۴۲ در روستای موچان از توابع شهرستان شازند متولد شد. کودکی را در روستا گذراند و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از نوجوانی برای یافتن حرف های مناسب به تهران رفت و با کار در یک کارگاه نجاری پس از مدتی استادکاری ماهر شد. در جوانی با خانواده به شهر اراک مهاجرت کردند و با راه اندازی یک کارگاه نجاری شروع به کار کرد. این زمان مصادف شد با انقلاب اسلامی و رضا با شور و هیجان فراوان به جوانان انقلابی پیوست.

بعد از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی از طرف بسیج به جبهه اعزام شد و نزدیک به یک سال در جبهه بود. در بازگشت از جبهه به صف سبز پوشان سپاه پیوست و بعد از چند ماه دوباره عازم در سپاه به مدت ۷ ماه در جبهه بود و در این اعزام از ناحیه شکم و قلب، به شدت مجروح شد تا جایی که یک ماه در بیمارستان شیراز؛ دو ماه در بیمارستان نجمیه تهران و یک ماه هم در بیمارستان ولی عصر (عج) اراک بستری بود. پس از طی کردن دوران نقاهت در یگان حفاظت مشغول به کار بود و به عنوان محافظ آیت اله خوانساری امام جمعه شهر اراک خدمت کرد. او در اوایل سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد.

علی رغم مجروحیت و آسیب هایی که دیده بود، خدمت در جبهه اولویت اول زندگی اش بود و پس از ماه ها مجاهدت به عنوان فرمانده گروه شناسایی در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی سرانجام در بیست و یکم آبان ماه ۱۳۶۲ در منطقه پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به کتف و بازویش به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه این شهید والا مقام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ اَمْوَاتًا بَلْ اَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.[۷۱]

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و یاری دهنده مظلومان و مستضعفان و کوبنده ظالمان و ستمکاران و با درود به شهیدان راه حق که خود را به پای درخت اسلام ریختند تا با خون خود به اسلام و مظلومان جهان حیاتی دیگر ببخشند. با درود به یگانه رهبر جهان اسلام امام عزیز خمینی (قدس سره) بت شکن. کسی که نامش در قلب های مستضعفان جهان جای گرفته است و کسی که با رهبری پیامبر گونه اش به این جسم های بی روح ما روحی تازه بخشیده و پوزه جنایتکاران تاریخ را به خاک مالید و خواهد مالید ان شاءالله و با درود و سلام به شیران روز و زاهدان شب که در این موقع جوابی به ندای تاریخی هل من ناصر حسین (ع) زمان پاسخ مثبت داده و به یاری اسلام برخاستند. پروردگارا معبودا نیت مرا حسن نیت ها قرار ده که خالص شده و بنده کسی جز بنده تو نباشم. پروردگارا اگر اراده داری مرا از این دنیای کوچک به آن جهان با عظمت ببری مرگ من را شهادت در راه خودت قرار بده.

در اینجا سخنی دارم با شما ای برادران عزیز که بعد از حدود ۵ سال انقلاب هنوز نتوانستی برای یک بار هم شده به خود برگردی و نظری به قبل و بعد از آن که هستی بیندازی چرا هنوز نتوانستین این انقلاب را درک کنید آیا از اول انقلاب تاکنون که پنج سال از پیروزی آن می گذرد کم بر علیه آن توطیه شده است. آیا به ذهنت آمده است که این توطیه ها را چه کسی خنثی می کند غیر از کمک های پروردگار است؟ هرگز نه. با گذشت پنج سال انقلاب هنوز احساس بی طرفی می کنی. برادرانم کمی به خود بیایید. دیگر زمانی نیست که تمام هم غمت را بگذاری روی دنیا. به این حبیب بن مظاهرها نگاه کنید. به این برادران دوازده ساله و چهارده که به درجه رفیع شهادت می رسند، نظری بیفکن. الان اسلام به شما احتیاج دارد. با کمک خود به اسلام، قلب امام زمان (عج) را شاد کنید. همان طور که امام (قدس سره) فرموده است: واجب کفایی است به جبهه بروید پس اکنون که این امر حاصل شده است، واجب است بر همه که به جبهه بروند و از مردم هم تقاضا دارم که شعار ما اهل کوفه نیستیم امام (قدس سره) تنها بماند را عملی کنند و امام (قدس سره) و اسلام را تنها نگذارند که قطعاً پیروزی با ماست. ان شاءالله.

.... والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

ارسال نظرات