گروه های جهادی به کمک آسیب دیدگان سیل اخیر شتافتند

گروه‌های جهادی به عنوان یکی از کارآمدترین نیرو‌های مردمی، همواره داوطلبانه در حوادث و بلایای طبیعی به کمک آسیب‌دیدگان شتافته‌اند.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۱۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  نیاز نیست حتماً اتفاقی رخ دهد تا حضور جهادگران و خدمات‌رسانی آن‌ها به نیازمندان را ببینیم.

همان موقع که نه سیلی بود و نه زلزله‌ای رخ داده بود هم جهادگران بسیجی با حضور در مناطق کم‌برخوردار و محروم امتحان خود را پس داده بودند و حالا این گروه‌های جهادی به عنوان یکی از کارآمدترین نیرو‌های مردمی، همواره داوطلبانه در حوادث و بلایای طبیعی به کمک آسیب‌دیدگان شتافته‌اند.

در ماجرای سیل‌های اخیر استان‌های مختلف نیز این گروه‌ها در پاسخ به منویات رهبر انقلاب به کمک سیل‌زدگان شتافتند و اقدامات مهم و کارآمدی در راستای کمک به مناطق سیل‌زده انجام داده‌اند.

بارش‌های سنگین باران در روز‌های پایانی سال گذشته و همچنین روز‌های گذشته باعث شد تا استان سیستان و بلوچستان و همچنین جنوب کرمان دچار سیل‌زدگی شوند. این سیل‌زدگی به گونه‌ای است که گروه‌های امدادی به تنهایی قادر به کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده از این بلای طبیعی نبودند. از این رو، نیرو‌های مسلح و گروه‌های جهادی پس از فرمان رهبری جهت حضور و کمک به حادثه‌دیدگان، به عنوان یکی از کارآمدترین نیرو‌های مردمی داوطلبانه به کمک نیرو‌های امدادی و مردم سیل‌زده این مناطق شتافتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان رودبارجنوب در مورد مهم‌ترین اقلام مورد نیاز مردم سیل‌زده می‌گوید: «اقلام خوراکی وسایل گرمایشی، پتو، زیرانداز، لباس، آب معدنی و چادر اسکان مورد نیاز است که برای اسکان سیل‌زدگان به کار گرفته می‌شود. همچنین ماشین‌آلات مهندسی سبک مانند لودر و بیل مکانیکی مورد نیاز است.»

سیل‌زده‌ها زیر چتر خدمات جهادگران بسیجی

گذری به استان‌های سیل‌زده و میزان حضور و مشارکت جهادگران بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم به خوبی نشان می‌دهد که در هر شرایط سختی می‌توان روی توان و اقدامات بسیجیان حساب کرد.

در همین رابطه بسیجیان شهرستان رودبار جنوب ۱۶۰ بسته غذایی، ۶۰ تخته پتو،۵۰ تا بسته پوشاک و لوازم بهداشتی را در بین سیل زدگان بخش جازموریان توزیع کردند.

شایان ذکر است که در پی بارندگی‌های سه روز اخیر راه‌های ارتباطی ۶۱ روستا در بخش‌های جازموریان و مرکزی شهرستان رودبارجنوب در محاصره سیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار