از سوی مردم حسن آباد فشافویه صورت گرفت؛

اهدای سیمرغ مفرغی به مسئولان محیط زیست استان در شهرستان ری

خبرگزاری بسیج: مردم فشافویه شهرستان ری به پاس قدردانی از خدمات مسئولان در افزایش میزان آلودگی های زیست محیطی، سیمرغ مفرغی را به مسئولان استان تهران اهدا کردند
کد خبر: ۹۲۰۸۱۶۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴

تهران در گذشته یکی از روستاهای ری بوده‌ است، جمعیت تهران در سرشماری سال ۱۲۶۵ شمسی، حدود ۲۵۰ هزار نفر و برپایه آمار سال ۱۳۵۵ به چهار میلیون و 350 هزار نفر بالغ شد؛ اما پس از تحولات سیاسی در دوره های مختلف، تهران به عنوان پایتخت کشور انتخاب شد.  آراد کوه بیش از شش دهه پیش به دلیل بعد مسافت و فاصله زیاد از تهران برای دفن زباله انتخاب شد، با توسعه شهر تهران و نیز شهرری به عنوان جنوبی ترین منطقه تهران، آرادکوه کم کم در نزدیکی بافت شهری قرار گرفت. براساس آئین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرایند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نمایند. بنابراین مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» نیز باید به محلی دور تر از جمعیت ساکن در شهر حسن آباد و فشافویه منتقل شود.

همچنین به نظر می رسد با توجه به وسعت تهران، و به منظور کاهش حجم سفرهای درون شهری بویژه تردد کامیون های حمل زباله از شمال، غرب و شرق تهران و گسیل تعداد زیادی خودروهای سنگین حامل زباله به جنوب تهران، باید در چهار سوی تهران شامل: شمال، جنوب، غرب و شرق محلی اختصاصی برای دفن زباله منطقه خودشان اختصاص یابد.

اما در سایه بی توجهی مسئولان به معضل آرادکوه، این منطقه علاوه بر دفن زباله های خانگی، به محل سرریز زباله های خطرناک بیمارستانی هم تبدیل شده و اکنون با توجه به خواب مسئولان ذیربط، تپه ماهور ها ی حاشیه جاده قدیم قم، که از حسن آباد می گذرد، محل سوزاندن زباله برای استحصال مس و آهن شده و محیط زیست این شهرستان را وارد بحران خطرناکی کرده است.

براساس این گزارش، مردم این منطقه که تاکنون شاهد بی اثر بودن سخنان امام جمعه در خطبه ها، گزارش های رسانه ها و سایر اقدامات و مطالبات شهروندی بودند، در یک حرکت فرهنگی اقدام به تهیه تندیس و سیمرغ مفرغی برای هدیه به مسئولانی که به محیط زیست فشافویه توجهی نمی کنند، کرده اند تا شاید سیمرغ مفرغی تبدیل به سیمرغ سیمین و زرین شود.

علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات