تعامل نیروی انتظامی با سپاه و بسیج امنیت را چند برابر می‌کند

فرماندار سرخه با اشاره بر قتل نوجوان سرخه‌ای در چند روز اخیر گفت: تعامل نیروی انتظامی با سپاه و بسیج امنیت را چند برابر می‌کند
کد خبر: ۹۲۱۰۱۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، علی محمد مویدی زاده فرماندار سرخه در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه در دفتر فرماندار در رخداد اخیر در شهرستان سرخه ضمن ابراز تاسف و تاثر از واقعه قتل نوجوان سرخه‌ای بیان کرد: قتلی که اتفاق افتاد احساسات عمومی را جریحه دار کرد و به نوعی تمام مردم شهر سرخه را در غم و ماتم فرو برد. چه بسا تا سال‌ها یاد آن از ذهن‌ها پاک نشود، خصوصاً خانواده‌هایی که دارای فرزند نوجوان وخردسال هستند البته کوچکی و جمعیت محدود شهر هم مزید علت است.
فرماندار اذعان داشت: یک واقعه با یک موضوع واحد در یک مکان مشخص چناچه در محدوده زمانی خاص در دفعات متعدد تکرار شود موجب ایجاد احساس خطر و ناامنی خواهد شد که که اثرات و تبعات اجتماعی این قتل بیشتر از رانندگی است، اما اگر به گونه‌ای اقدام شود که از تکرار آن پیشگیری شود احساس رضایت مردم افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص اینکه چگونه می‌توان از وقوع چنین وقایعی پیشگیری کرد گفت: عوامل متعددی در این زمینه موثرند که وقتی همه کنار هم باشند احتمال وقوع حوادث مشابه به شدت کاهش می‌یابد که به نظر من رکن اول خود شهروندان وخانواده‌ها هستند که باید کنترل، آموزش‌ها و راهنمایی لازم را به فرزندانشان دهند و از سوی دیگر همه باید نسبت به رفتار‌های غیر عادی ومشکوک در سطح شهر حساس بوده وآن را به مراجع ذیربط بخصوص نیروی انتظامی گزارش نمایند.
مویدی زاده خاطرنشان کرد: البته درحوزه آموزشی، نقش آموزش وپرورش نیز بسیار موثراست، زیرا درفرآیند جامعه پذیری کودکان درمدرسه مهمترین نقش را بعد ازخانواده مدرسه عهده دار است.
وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی گفت: عامل بعدی نیروی نظامی وانتظامی است. آمادگی نیروی انتظامی واحساس مسئولیت عوامل آن وهماهنگی آن‌ها با بسیج وسپاه می‌تواند تاحد زیادی از مخاطرات امنیتی بکاهد. اجرای مانور‌های مختلف درقالب طرح‌های امنیتی هم می‌تواند محیط را برای خلاف کاران ناامن کند. دستگاه قضایی هم درصورت وقوع جرم باید به صورت قاطع باآن برخوردنموده و اقدام قضایی درحوزه جرایم امنیتی بسیار بازدارنده است؛ چراکه وقتی اقتدار و قاطیعت دستگاه قضایی رامجرمین ملاحظه می‌کنند دیگرازانجام هرعمل خلافی خودداری نموده وازمجازات آن می‌ترسند؛ که دراین رابطه امیدوارم رای قاطع دستگاه قضایی پس ازانجام تحقیقات صادر وبه اجرا درآید.
فرماندار سرخه در رابطه با عملکرد نیروی انتظامی در رابطه با قتل اخیر در سرخه اظهار کرد: من ازابتدای وقوع درجریان قرارگرفتم وپیگیرمسائل بودم، معمولا دستگیری قاتلی که ازمحل وقوع قتل متواری شده است مشکل است، چون ممکن است جهت اختفا هرمکانی راانتخاب کرده باشد و چه بسا اتفاق افتاده که دستگیری یک قاتل روز‌ها وماه‌ها به طول انجامیده است امادراین مورد باتلاش خستگی ناپذیر عوامل انتظامی وحضورموثرسرهنگ محرابی فرمانده انتظامی شهرستان درعرض چند ساعت قاتل دستگیرشد و پس ازانجام مراحل مقدماتی تحویل دستگاه قضایی شد.

مویدی زاده در مورد وضعیت امنیتی شهرستان سرخه بیان داشت: امنیت در حوزه‌های مختلف موردارزشیابی قرارمی گیرد، بیش از ۳۰ فاکتور عمده تفکیک مشخص شده وعملکردهمه‌ی شهرستان‌ها به صورت ماهانه برآن اساس سنجیده می‌شود. لذاباتوجه به این شاخص هاوضعیت امنیتی شهرستان درسطح استان ازبهترین هااست که این امنیت دروهله اول مرهون آگاهی وهوشیاری مردم شهیدپرورشهرستان سرخه وپس ازآ ن. همکاری، همراهی وهمدلی واقدامات موثروبه موقع اعضای شورای تامین شهرستان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها