مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی :

ولایتمداری مهمترین درس از سیره حضرت زهرا(س) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ولایتمداری را مهمترین شاخصه زندگی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: اگر مردم تبعیت از ولایت داشته باشند، قطعاً آثار اجتماعی بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۲۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

  به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت‌الاسلام صفر قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل دینداری و مجاهدت در مسیر حمایت از حق بود، گفت: توجه به فرازهای سیره حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند در ایام فاطمیه بسیار راهگشا باشد.

وی بیان کرد: اصل پاکدامنی و طهارت وجود اساس تزکیه نفسانی است و ما اعتقادمان بر این است که یقیناً با شواهد موجود و اسناد متقن حضرت زهرا(س) به واسطه جریان حدیث کسا از معصومین عالم محسوب می شود.

قربان پور افزود: معصوم بودن در فرهنگ دینی و تشییع کاملاً یک موضوع روشن و مطلوبی است و یعنی کسی که به حدی رسیده که با اختیار ذاتی و بدون اجبار علیرغم اینکه گناه نمی کند بلکه از گناه هم دور می کند و بنابراین تمام وجودش در دوره های گوناگون اعم از دوره کودکی و جوانی و تا پایان عمر در هر شرایطی معصوم می شود.

وی با بیان اینکه عصمت منافاتی با اختیار داشتن انسان ندارد و اگر اجبار باشد ارزشی نیست، گفت: حضرت زهرا(س) با وجود همه مسائل آن روز دنیای اسلام که بخشی از آن به مشکلات اقتصادی و تازگی حکومت اسلامی برمی گشت یقیناً دارای عصمت و دارای طهارت نفسانی وجود است که این خود یک الگوی بسیار ارزشمندی است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اگر کسی با وجود همه مشکلات زندگی و با همه نواقص سیاسی و اجتماعی که ممکن است در طول دوران عمر خصوصاً در دوران نوجوانی و جوانی به وجود بیاید بتواند خودنگه داری کند قطعاً می تواند مورد عزت در پیشگاه خداوند متعال قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این رفتار می تواند جوانان ما را به الگوی معصومین نزدیک تر کند، گفت: جوانان می توانند با این روش جا پای معصومین بگذارند تا علاوه بر اینکه علو درجه کسب کنند سبب ارتقاء فردی و گروهی خود و جامعه شوند.

قربان پور با تأکید بر اینکه عدم آلودگی و پاکدامنی یک مطالبه بین المللی است، افزود: برای همه امکان دارد به الگوهای برتر دست پیدا کنند و بهترین الگو حضرت زهرا(س) است که برای همه باید قابل توجه باشد چراکه سیره فاطمه زهرا(س) برای همه سیره عملی است و لحظه به لحظه زندگی این بانوی بزرگوار برای همه درس های بزرگی است که باید از آن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در روش های زندگی اجتماعی امروز نباید بهانه ای داشته باشیم که الگویی برتر وجود ندارد بلکه ما الگویی قابل دسترس و عملی داریم که برای همه دوران قابل عملیاتی است و همه می توانند از آن بهره مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آنچیزی که مهم می باشد این است که روش زندگی برنامه می خواهد،افزود: این برنامه باید بر اساس سیره اهل بیت(ع) باشد که در این ایام بهترین الگو حضرت زهرا(س) قابل استفاده است و باید به درستی تبیین شود تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اصل ولایتمداری حضرت زهرا(س) را در این روزها قابل توجه خواند و گفت: فاطمه زهرا(س) خود پیغمبر زاده است و در همه جایگاه های عزتی قرب دارد و در روایات برای او جایگاه ویژه ای در نظر گرفته اند اما نقطه باعظمت سیره حضرت زهرا(س) پذیرش ولایتمداری است که همواره حرف امام را گوش می کند.

قربان پور با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) تنها دنبال رضایت امیرالمؤمنین(س) بود،افزود: حضرت زهرا(س) می داند امیرالمؤمنین(ع) دستورات خداوند را اجراء می کند و همه امور خود را در مدار ولایت گذاشته این در تمام امور زندگی نمود دارد و این نکته بسیار باید قابل توجه باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: امروزه که ما در دوره ولایت فقیه زندگی می کنیم این موضوع نمود بیشتری دارد و این را به وضوح احساس می کنیم که اگر مردم تبعیت از ولایت داشته باشند قطعا آثار اجتماعی بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اگر ولایتمداری به معنی واقعی تحقق پیدا کند سلطه استکبار جهانی بر حاکمیت دینی اتفاق نخواهد افتاد و ظلم هایی که در مواجهه با استکبار جهانی به جامعه دینی تحمیل می شود دیگر رقم نمی خورد که اگر به تعبیر مقام معظم رهبری صباری و شکوری ایجاد شود عظمت ها می آفریند که یک نمونه از این ماجرا در دوران عمر با برکت زندگی حضرت زهرا(س) را شاهد هستیم که با تمام ولایتمداری را می بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات