عضو جنبش اسلامی نیجریه مطرح کرد؛

اخلاق اسلامی شیخ زکزاکی ۱۵میلیون نفر را شیعه کرد/ دولت نیجریه از تفکر انقلابی شیخ واهمه دارد

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: شیخ زکزاکی به واسطه رفتار انسانی و اخلاقی خود تفکر شیعه را در کشور نیجریه گسترش داد و توانست در این مدت حدود 15 میلیون نفر را به دین اسلام و مذهب شیعه جذب کند.
کد خبر: ۹۲۱۷۱۷۲
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  شیخ مصطفی غرباء عضو جنبش اسلامی نیجریه، در همایش محور مقاومت، انقلاب اسلامی ایران و انقلاب در نیجریه، ابتدا به بیان مختصری از زندگی شیخ زکزاکی پرداخت و گفت: شیخ زکزاکی که در یکی از دانشگاه های بزرگ نیجریه تحصیل می کرده و در انجمن اسلامی آن به فعالیت سیاسی می پرداخته، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در اولین سالگرد پیروزی آن، با اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا می شود.

وی افزود: شیخ زکزاکی که فعالی انقلابی و سیاسی بود، پس از این آشنایی در منطقه زاریا که در شمال نیجریه واقع است مدرسه مکتب اهل بیت(ع) را برپا می کند.

شیخ مصطفی غرباء ادامه داد: شیخ زکزاکی در اولین دیدار خود با امام خمینی(ره) سوالاتی در خصوص اهل بیت(ع) از ایشان می پرسد و امام نیز جواب او را می دهند و همین دیدار باعث تاثیرپذیری زیاد شیخ از امام می شود. پس از این دیدار است که او تفکر انقلاب اسلامی و بحث ولایت فقیه را در مدت زمان بسیار کوتاهی در کشور های همسایه و کشور نیجریه و در میان مردم منتشر می کند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه تصریح کرد: شیخ زکزاکی به واسطه رفتار انسانی و اخلاقی خود تفکر شیعه را در کشور نیجریه گسترش داد و توانست در این مدت حدود 15 میلیون نفر را به دین اسلام و مذهب شیعه جذب کند.

دولت نیجریه از تفکر انقلابی شیخ زکزاکی واهمه دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمله دولت نیجریه به شیعیان این کشور گفت: علت این اقدام آنان این است که اولا دولت این کشور از تفکر انقلابی وحشت دارد، دوم اینکه با توجه به فرهیختگی شیخ زکزاکی و اینکه او به دنبال حقوق ملت نیجریه و به دنبال بیدار کردن ملت نسبت به حقوقشان است، دولت نیجریه از او واهمه دارد و وی را سرکوب می کند.

غرباء با اشاره به فعالیت های گسترده عربستان سعودی جهت گسترش وهابیت و مقابله با مذهب شیعه در نیجریه، گفت: سعودی ها مدارس و دانشگاه های بسیاری در نیجریه تاسیس کرده اند. علاوه بر آن هر ساله مردم این کشور را به دانشگاه های خود در مکه و ریاض برده و به آنان آموزش های وهابی می دهند و پس از فارغ التحصیلی در عربستان آنان را به نیجریه بازگردانده تا تبلیغ این دین منحرف را انجام دهند. به طوری که افراد تربیت یافته توسط سعودی ها اکثرا در مساجد به عنوان امام جماعت، واعظ و حتی سخنران در تلویزیون نیجریه به فعالیت می پردازند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه اضافه کرد: دولت سعودی همچنین با هزینه های هنگفت کتاب های وهابیت از جمله کتاب های ابن تیمیه و سایر بزرگان وهابی را به زبان مردم نیجریه ترجمه کرده و به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد تا اندیشه وهابی منتشر شود.

وی گفت: البته خوشبختانه شبکه های تلویزیونی ای که زیر نظر انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کند در نیجریه قابل مشاهده است که شبکه العالم یکی از آن هاست که با تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) از مکتب شیعیان دفاع می کند.

غرباء با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه به دست دولت این کشور در سال 2015، گفت: جمعیت زیادی از شیعیان نیجریه که تعداد آن ها حدود 780 نفر گزارش شده در این کشتار دسته جمعی توسط دولت نیجریه به شهادت رسیدند. در این حادثه تعداد زیادی از زنان هم به شهادت رسیدند و تعداد دیگری همچنان مفقود هستند.

وی با بیان اینکه مردم دنیا به خصوص شیعیان ایران باید مردم دیگر کشورها را از وضعیت شیعیان نیجریه مطلع کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسانه های غربی و دشمنان ما با تمام وجود اخباری غیر واقع و شنیع راجع به شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه در دنیا مخابره می کنند، نیاز است تا مردم ایران اخبار صحیح را به گوش مردم دنیا برسانند تا همه بدانند چه بلایی بر سر شیعیان نیجریه آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات