معاون سیاسی استانداری مرکزی :

استان مرکزی از استان‌های پیشرو در مبارزه با قاچاق دام است

بهروز اکرمی گفت: برای جلوگیری از قاچاق دام دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده ابلاغ شده است ، و فروش و جابجایی دام زنده فاقد مجوز ممنوع است در ضمن هرگونه جابه جایی دام باید با پلاک کوبی انجام گیرد.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۴۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی،  هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی،امروز به ریاست اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان، طاعتی دبیر کمیسیون و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون در محل استانداری برگزارشد .

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این نشست گفت: برای جلوگیری از قاچاق دام دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده ابلاغ شده است ، و فروش و جابجایی دام زنده فاقد مجوز ممنوع است در ضمن هرگونه جابه جایی دام باید با پلاک کوبی انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، طاعتی، دبیر کمیسیون استان پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته این کمیسیون به طرح دستور کار جلسه پرداخت و اعضای حاضر پس از بحث و تبادل نظر در خصوص  برخی موارد تصمیم‌گیری کردند .

اکرمی بر ضرورت پلاک‌کوبی و اخذ مجوزهای لازم برای خرید و فروش و حمل و نقل دام تأکید کرد و گفت: این سیاست‌ها برای تسهیل در فعالیت‌های دامداران ایجاد شده و قطعا اجرای آن‌ها لازم است.

وی گفت : همچنین تاکید در اجرای طرح هویت گذاری دام باید از توان و تخصص مجموعه های داخلی استان استفاده شود .

وی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در حوزه دام را نسبتا مناسب ارزیابی کرد و گفت: طرح پلاک‌کوبی دام در استان حدود یک سال است آغاز شده است که حدود 15تا 20درصد دام ها پلاک کوبی شده اند. .

وی با اشاره به جایگاه استان مرکزی در بحث دام، اقدامات استان را مناسب دانست و ابراز داشت: امیدواریم روند مناسبی که تاکنون جاری بوده است، در سال آینده نیز با جدیت پیگیری شود .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار داشت: پدیده قاچاق دام یک پدیده‌ی اقتصادی است و علت آن تفاوت قیمت بین کشورهاست و تمام کشور‌ها با این پدیده درگیر هستند .

مدیر کل محترم دامپزشکی دکتر شانقی :با اشاره به ممنوعیت خرید فروش دام زنده اظهار داشت ما در سیستم کاری عدم هماهنگی بعد از استعلام بین استان های مرزی را شاهد هستیم

با توجه به دوگانگی در برخی از تعرفه ها پیشنهاد تشکیل کمیسیون های مرتبط را در استان مرکزی خواستاریم (برای مثال مالیات دام سنگین حدود 8500 و دام سبک 4500در مهرماه تا سقف 40 راس امسال 15تا 20درصد بوده است)

در اد ا مه آنجفی مسوول جهاد کشاورزی اظهار داشت: تولید گوشت قرمز استان در کشور به رتبه 3 رسیده است که 70درصد آن که حدود 550 هزار تن تولید میشود که بخش مهمی از آن  است به تهران و استان های جنوبی و ما بقی به بقیه استان ها صادر میشود .

وی در ادامه اظهار داشت 25هزار راس گوسفندی که بالای 500 کیلو آماده کشتار بود چون با کاهش افت قیمت در بازار روبرو شد و با ورود بموقع دستگاه ها موجب شد که ضرری به دامداران وارد نشود.

در ادامه قدیمی عضو ستاد مبارزه با کالای قاچاق کشور گفت : ما آماده تغییر رفتار تدریجی اقشار جامع و قانونی شدن هستیم.

ارسال نظرات