بسیج کارمندان استان کرمان برگزار کرد:

جلسه شورای اندیشه ورزی بسیج کارمندان کشوری با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان

جلسه شورای اندیشه ورزی سازمان بسیج کارمندان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و استاندار کرمان و مسئول سازمان بسیج کارمندان کشوری برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۱۸۸۸۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

به گزارش سرویس بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج، در این جلسه سردارغلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هیات اندیشه‌ورز را یکی از تدبیرهای مقام معظم رهبری دانسته و عنوان داشت که از چند سال قبل به عنوان یک فرهنگ در کشور مطرح شده و دستگاه‌ها و نهادها این هیات اندیشه‌ورز را در دستور کار خود قرار داده اند که خوشبختانه برکات زیادی نیز به همراه داشته است.
وی با اشاره به فعالیت 22 قشر بسیج در استان کرمان بیان کرد: هیات اندیشه‌ورز باید روی محور رصد تهدیدات، آسیب‌ها، فرصت‌ها و تعیین راهکارها کار کنند ریرا معتقدیم از دل تهدیدات، آسیب‌ها و فرصت‌ها، می توان با بررسی دقیق، راهکارهای منطقی و اجرایی پیدا نمود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز باید مطالبه‌گری داشته باشند اظهار کرد: اگر هیات‌های اندیشه‌ورز توانستند در پایان هر سال فرصت‌ها را به حداکثر و تهدیدها و آسیب‌ها را به حداقل برسانند، می توان عنوان داشت که آن هیات اندیشه ورز موفق عمل کرده‌ است.
وی نظارت میدانی را از دیگر وظایف هیات‌های اندیشه‌ورز دانست و عنوان کرد: در نظارت‌های میدانی بازخورد اقدام خود را خواهید دید و با بازدید میدانی می‌توانید میزان مفید بودن اقداماتتان برای مردم را رصد کنید.
ابوحمزه خلاقیت و نوآوری را از دیگر شاخص‌های هیات‌های اندیشه‌ورز دانست و بیان کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز باید با خلاقیت و نوآوری مشکلات و ایرادات بخش‌های مختلف کشور را حل کنند و نباید هیات‌های اندیشه‌ورز صرفا کارهای روزمره را انجام دهند بلکه باید بازوی توانمند فکری برای مسئولین استان باشند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: همه در یک کشتی نشسته و به‌سوی یک هدف حرکت می کنیم لذا همه باید به یکدیگر کمک کرده و کشور را با همدلی بسازیم اما در این راستا به انتقادها نیز احترام می‌گذاریم ولی همه باید اصل را بر کمک و توسعه کشور بنا بگذارند.
در ادامه استاندار ورئیس شورای اندیشه ورز کرمان دکتر محمدجواد فدائی گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز مسایل و مشکلات را با خلاقیت و ابتکار حل کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم وجود برخی از قوانین و مقررات است، اظهار کرد: برخی قوانین و دستورالعمل‌ها باعث طولانی‌تر شدن صدور مجوزها و در نهایت افزایش زمان اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها می‌شود.
استاندار کرمان با تاکید برآنکه قوانین باید براساس مناطق تصویب شود، ادامه داد: هیاتی در کشور تحت عنوان مقررات‌زدایی تشکیل شده است که باید از وجود این هیات ها بهره برد.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان افزود: بخش زیادی از گرفتاری‌های ما مقررات زیاد و متناقض است که حتی کارمندان ما نیز به خاطر مقررات زیادی که وجود دارد گیج می‌شوند لذا باید قوانین و مقرراتی که متناسب با شرایط استان‌ها نیست، حذف شوند. به‌طورمثال در جنوب استان کرمان، افرادی هستند که بیش از ۳۰ سال زمین‌های کشاورزی دارند و روی آن مشغول به فعالیت هستند اما هنوز سند ندارند و دولت چند سال پیش قوانینی تصویب کرد که زمین‌هایی که سند ندارند جزء اراضی ملی محسوب شوند و اکنون این افراد می‌خواهند تسهیلات برای ارتقای کشاورزی خود دریافت کنند اما به دلیل آنکه گفته می‌شود این زمین‌ها دولتی هستند، تسهیلات به آنها تعلق نمی‌گیرد.
فدائی عنوان کرد: تا زمانی که قوانین و مقررات متناسب باشرایط مردم و استان‌ها نباشد مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت ضمن آنکه می‌توان با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، کار مردم را سریعتر حل کرد و ما در این زمینه مشکل سخت‌افزاری نداریم بلکه مشکل اساسی ما نرم افزاری و همچنین در هماهنگی بین دستگاه‌ها است.
در پایان سرهنگ جواد جلالی مسئول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان نیز گفت: در سال آینده دومین یادواره شهدای کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت خدمت‌رسانی که شامل میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و همچنین در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، اردوهای جهادی به مناطق محروم و میز خدمت در مساجد حاشیه شهرهای استان کرمان و ... خواهد بود را برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسه قرآن و نهج‌البلاغه بسیج کارمندان ویژه مدیران کل و فرماندهان پایگاه‌ها به‌صورت ماهیانه و سیار در ادارات و دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج کارمندان در سال آینده خواهد بود.

در انتهای مراسم نیز از خدمات و فعالیت های فرماندهان خواهر پایگاه های بسیج ادارات استان و اعضای خواهر شورای اندیشه ورزی سازمان با اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.

 جلسه شورای اندیشه ورزی سازمان بسیج کارمندان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و استاندار کرمانجلسه شورای اندیشه ورزی سازمان بسیج کارمندان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و استاندار کرمانجلسه شورای اندیشه ورزی  بسیج کارمندان کشوری با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمانجلسه شورای اندیشه ورزی  بسیج کارمندان کشوری با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمانجلسه شورای اندیشه ورزی سازمان بسیج کارمندان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و استاندار کرمان

ارسال نظرات