جوابیه فرمانداری قدس به خبرگزاری بسیج:

فرمانداری شهرستان قدس،اهانت فرماندار به خانواده شهدا را،خبر کذب عنوان کرد

با وجود مدارک مستند،دال بر اهانت فرماندار شهرستان قدس به خانواده های شهدا،روابط عمومی فرمانداری این شهرستان،در جوابیه ای خبر انتشار یافته از خبرگزاری بسیج، را تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۹۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرنگار غرب استان-خبرگزاری بسیج:برپایهٔ اعلامیه سازمان یونسکو، خبرنگاران باید کوشش کنند تا اخباری که در اختیار عموم می‌گذارند درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می‌آورند، پژوهش و اندیشه کنندو خبرنگاران نباید حقیقتی را عمداً تحریف یا خراب کنند و نیز هیچ گونه مطلبی را نباید از دید مردم پنهان نگهدارند.

ذات خبرنگاری،مبتنی بر بی طرفی است و خبرنگار بايد به واقعيت يک رويداد دست يابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه كاری خود حركت كند،تا تحليل‌هايش،خبرهایش و‌گزارشهایش را به صورت كامل و رسا ارائه دهد.

در حالی که ظهر امروز،احمد خراسانی،رئیس شورای اسلامی وقت در شهرستان قدس، حجت الاسلام ابراهیم امیری،مشاور فرمانداری قدس در امور بنیاد شهید و جمعی از خانواده شهدا  و‌جانبازان، از جمله خانواده جانباز70درصد(سهیل آذریان)، در تماس با خبرنگار «بسیج» خواهان نشر خبری مبنی بر اهانت فرماندار شهرستان قدس به خانواده های معزز ‌شهدا،جانبازان و ایثارگران در این رسانه شدند،فرمانداری این شهرستان در جوابیه ای ارسالی ،خبر انتشار یافته از خبرگزاری بسیج را کذب خواند و گفت:مطالب منتشره در خبر فوق واهی و بر اساس ساخته های ذهنی سازندگان این خبر معجول است.

در ادامه این جوابیه آمده است:با توجه به خبر منتشر شده توسط خبرگزاری بسیج ،با عنوان«اهانت بی سابقه فرماندار شهرستان قدس به خانواده شهدا و‌جانبازان/پروژه اخراج کارکنان خانواده شهدا ازفرمانداری» و خبر « هشدار جمعی از خانواده شهدا و‌ایثارگران شهرستان قدس،به فرماندار این شهرستان/هفته جاری تجمع خواهیم کر»، بدينوسيله تكذيبيه خبر منتشره به همراه پاره اي از توضيحات ارائه مي گردد.

روابط عمومي فرمانداری شهرستان قدس، ضمن اظهار تاسف از انتشار اينگونه اخبار کذب ، تاكيد مي نمايد كه مطالب منتسب به فرماندار شهرستان قدس تماما تکذیب میگردد و مطالب منتشر شده كه در خبر فوق الذكر آمده است، واهي و بر اساس ساخته هاي ذهني سازندگان اين خبر مجعول است.

 با توجه به بخشي از متن خبر؛ اطلاع رساني مي گردد تاكنون فرماندار قدس هيچگونه جلسه حضوري يا تماس تلفني با جانباز ۷۰ درصد شهرستان قدس نداشته است.

شايان ذكر است، برنامه ديدار با خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران به صورت مستمر توسط فرماندار و معاونین، تجليل از جانبازان و ايثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و حضور در گلزار شهدا در مناسبت هاي مختلف و تجديد ميثاق با شهدا و آرمان هاي انقلاب از نمونه اقدامات اين فرمانداری بوده كه نشانگر اعتقاد و التزام فكري و عملي فرماندار ، معاونين و پرسنل  فرمانداری قدس در راستای زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا و حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي است.

ضمن اینکه در خصوص اشتغال فرزندان‌ایثارگر شهرستان قدس توسط بنیاد برکت نیز طی مکاتبات متعددی که با رییس بنیاد شهید در خصوص ارسال اسامی فرزندان عزیز ایثارگر داشته است متاسفانه رییس بنیاد شهید از ارسال اسامی امتناع ورزید. شایان ذکر است یکی از فرزندان جانبازان که متاسفانه از زمان فرماندار سابق بدون قرارداد و هیچگونه رابطه استخدامی در فرمانداری مشغول بوده که با توجه به قانون نظام اداری و استخدامی کشور جذب و ادامه همکاری با وی غیر قانونی و مغاییر با ظوابط اداری می باشد.

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس نيز ضمن اظهار تاسف از انجام چنين اقدامي،  طرح اين اخبار را مصداق بارز بي اخلاقي هاي ارزشي و توهين به مقدسات مردم شريف و شهيد پرور شهرستان قدس دانست و  از مسئولين قضایی شهرستان درخواست كرد: به منظور حمايت از قشر فرهيخته ايثارگر ان و خانواده معظم شهدا با مسببين و سوء استفاده كنندگان برخورد قانوني به عمل آيد و حفظ و نگهداری آرمان های شهدا و جانبازان و ایثارگران کشور خط قرمز این فرمانداری بوده و هست.

خبر:سامان ازکات

انتهای پیام//

ارسال نظرات