یک استاد حوزه علمیه مشهد در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی:

هرکس مقام عظیم امامت را درک‌ نمی کند

خبرگزاری بسیج: مجلس سخنرانی مذهبی در بیت مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب و سایر گروه های مردم و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) و موسس و مسئول دفتر فرهنگی اوقات، برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۸۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

حجت الاسلام والمسلمین "مرتضی حمیدی" در بیت آیت الله طباطبایی (ره) با بیان اینکه اولین آسیب ما در موضوع امامت، درک نادرست نسبت به جایگاه و عظمت امامت نزد پروردگار و مکتب اسلام است به طوری که برخی این مقام عظیم را اصلا درک نکرده اند، گفت: همین آسیب موجب شد، عده ای در آغاز امامت امام جواد (ع)، اسباب بازی آورده اند! متاسفانه عده ای برای ائمه اطهار (ع) تجویز و دستور صادر می کردند، مانند عده ای که به امام محمدباقر (ع) فرمودند، چرا مشغول کشاورزی هستید، باید مشغول تدریس و امامت جماعت باشید.

این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: عده ای مقام کرامت و آقایی ائمه اطهار (ع) را درک نکرده اند. زمانی فردی به در خانه حضرت رضا (ع) آمد و گفت: به آقا بفرمایید، من آبرودارم، لطفا بفرمایید کمکی کنند. حرفش تمام نشده بود که امام رضا (ع) فرمودند تا وارد خانه نشده، کسیه درهمی به وی بدهید. کیسه را به آن فرد دادند و پرسیدند: آقا جان! چرا این کار را کردید؟ حضرت رضا (ع) فرمودند: مگه شرمندگی را در کلام و چهره اش ندیدید!

وی اضافه کرد: مقام و جایگاه امامت را هر کسی درک نمی کند همانطور که درباره ثواب برخی اعمال و زیارت ها، تعداد حج مختلفی نقل کرده اند. نکته مهم دیگر این است کسی که آقایی و کرامت و بزرگی اهل بیت (ع) را درک نکرده، از سوی دیگر، کوچکی و فقر خود را نیز درک نمی کند. البته گاهی آدم در این زمینه دچار عجب و غرور می شود همچنان که احمد بن ابی نصر بزنطی، وقتی حضرت رضا (ع) او را به شام دعوت کرد و پس از صرف شام، به او فرمودند که امشب را در منزل ما استراحت کن، بزنطی به ناگاه به خود گفت، به چه مقامی رسیده ام که امام رضا (ع) این گونه مرا احترام می کند. در حال این نجوا بود که حضرت فرمودند، ای بزنطی! هرچه هست از ما است.

ارسال نظرات