حدود ۹۶۰۰ کهگیلویه وبویراحمدی مقهور کرونا

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۶۰۰ کهگیلویه وبویراحمدی به این ویروس مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۲۸۵۸۵۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۱۶۹ نفر خبر داد گفت‌: هم اکنون ۳۱۵ بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند.
دکتریزدانپناه افزود: از این تعداد ۱۲۹ بيمار كرونايي قطعي بوده و ۲۵ بیمار در بخش های ويژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۱۰۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
دکتر پرویز یزدانپناه افزود: از ۲۲۸ نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران(٤٧ درصد)، بهمئی(١٧ درصد)، بویراحمد(١٣ درصد) و دنا (١١ درصد) و بقيه موارد در ساير شهرستانهاي استان بود. 
وی بیان کرد: استان طی روزهای اخیر روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل هاي  بهداشتی است، افزود: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در
استان با مشاركت آگاهانه و مسئولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات كمتر از اين مرحله عبور نماييم .
 
وی خواستار استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاری فيزيكي( حداقل ٢ متر) و پرهيز از حضور در هر نوع تجمعي توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که دستورالعملهای بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.
 
دکتر یزدانپناه گفت: همچنين لازم است كه مردم بجز در موارد ضروري از رفت و آمد به بيمارستانها، كلينيك ها، مطب ها، بانك ها، پاساژها و ساير مراكز پرخطر اجتناب نمايند و توجه به اين موضوع داشته باشند كه در شرايط كنوني بيشترين راه مبتلا شدن از طریق خانوادگي انجام مي شود.
وی تاکید کرد: در رفت و آمدهاي خانوادگي، ضمن استفاده از ماسك، حتما فاصله فيزيكي را با ساير اعضا خانواده رعايت کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات