خبرهای داغ:

رونمایی از متحرک‌ترین و سریع‌ترین بیمارستان سیار سپاه

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه از عملیات موفق ‌سامانه‌های جراحی تاکتیکی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: این رزمایش نتایج بسیار مثبتی برای بهداری سپاه داشت.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۵۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی بسیج به ‌منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 16، با تشریح مهم‌ترین راهبر‌دهای‌ درمانی نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 16 اظهار داشت: در این نوع رزمایش‌ها همیشه یک راهبردی اساسی و اصولی داریم که همه واحدهای بهداشت و درمان نیرو بر‌اساس این راهبرد ‌برنامه‌ریزی و ‌اقدام می‌کنند.

وی راهبرد اصلی و اساسی نیروی زمینی سپاه را "قدرت تحرک، سرعت و بهره‌برداری سریع از سامانه‌های امدادی، درمانی و بهداشتی" اعلام کرد و افزود: ‌‌در این رزمایش ایده‌های جدیدی که کارشناسان و متخصصین ‌نظام سلامت نیروی زمینی سپاه داشتند ‌را به محصول تبدیل کردیم که نتیجه آن ‌داشتن ‌سامانه‌ای از خدمات بهداشتی و درمانی مدرن برای ارائه به رزمندگان شد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بر‌اساس فرمان مقام معظم رهبری که اقدام باید سریع، مؤثر و به موقع باشد، تصریح کرد: براساس همین فرمایش معظم‌له، ‌این موضوع در نظام سلامت نیروی زمینی سپاه خیلی توانست نیرو را به سمت ‌اهداف راهبردی تعیین شده ببرد و در خلق ایده‌های جدید در این مانور و رزمایش پیامبر اعظم 16 موفق عمل کنیم ‌و ایده‌ها تبدیل به علم و ثروت شد.

وی مهم‌ترین ثروت این طرح‌ها و ا‌یده‌ها را کم‌ترین مجروح و تلفات در رزمایش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بر‌اساس این راهبرد تعیین شده برای نخستین بار ‌سامانه‌های جراحی تاکتیکی در سطح گردان‌های عملیاتی تمرین و مورد استفاده قرار گرفت.

سردار اخوان در تشریح جزئیات این ‌این سامانه‌های جراحی تاکتیکی خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها ‌از لحاظ تجهیزات اتاق عمل فرقی ‌با اتاق عمل بیمارستان‌های سیار ندارد و ‌تمام نیروهای تخصصی جراح، بیهوشی، پرستار، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی حضور دارند و در این رزمایش‌ فرآیند شبکه امداد و انتقال درمان و زنجیره امداد و انتقال درمان به مدت 6 ساعت تمرین شد که‌ الحمدالله کارکنان ضمن آموزش، نتایج بسیار مثبتی برای بهداری سپاه داشت.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی و پزشکی ‌نیروی زمینی مرتب در حال نوآوری و خلاقیت و خلق ایده‌های جدید هستند، تاکید کرد: ‌در سال 1404 ان‌شاءالله به حول قوه الهی و با استعانت از این نیروهای جوان، خبره و متخصص جزو 5 ارتش دنیا در صحنه رزم خواهیم بود‌ و از نظر آموزش، تربیت پزشکیار عملیاتی، بهیار عملیاتی و فوریت‌های پزشکی و استقرار سامانه‌های جراحی در نزدیک‌ترین صحنه نبرد با رعایت همه ‌آیتم‌های مدنظر‌ در دفاع ناهم‌تراز پیشرو و موفق خواهیم ‌بو‌د.

سردار اخوان در پایان خاطرنشان کرد: ‌ان‌شاءالله در یک ماه آینده از متحرک‌ترین و سریع‌ترین بیمارستان سیار رونمایی خواهیم کرد که یک نقطه عطفی خواهد بود که ‌بتوانیم به آن اهداف راهبردی که توسط فرمانده ‌نیروی زمینی ابلاغ شده است برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها