بازسازی شبکه توزیع و خط انتقال آب و فاضلاب شهری و روستایی جنوب تهران

از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 43 هزار و 400 متر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و جمع آوری و دفع فاضلاب شهری و روستایی جنوب تهران و شهرستان ری نوسازی و بازسازی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۹۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶

حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران با اعلام این خبرگفت: در یک سال گذشته با وجود اجرای طرح یکپارچه سازی خدمات شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و مشکلاتی که آبفای منطقه6 تهران به دلیل کمبودهای شدید روستاهای جنوب تهران و شهرستان ری در حوزه  آب و فاضلاب با آن رو به رو بود؛  اتفاقات خوبی در زمینه تامین، توزیع و انتقال آب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در این شرکت  با هدف ارتقای خدمات و جلب رضایت مشترکان شهری و روستایی رقم خورده است.

 وی ادامه داد: در یازده ماهه سپری شده از سال جاری نزدیک به 8 هزار متر از خطوط اصلی انتقال آب، 19 هزار متر از شبکه توزیع، بیش از 1400 متر از شبکه توزیع بافت های فرسوده و 1573 رشته انشعاب آب شهری بازسازی و نوسازی شد تا شهروندان از آب آشامیدنی با کمیت و کیفیت بالاتری برخوردار شوند.

حقیقی با اعلام این مطلب که با یکپارچه سازی خدمات آب و فاضلاب، 72 روستای جنوب تهران و شهرستان ری زیر پوشش خدمات رسانی آبفای منطقه6 تهران قرار گرفته اند افزود: در بخش خدمت رسانی به روستاها با وجود کمبودهای شدید مالی و مشکلات فراوان، بیش از 9 هزار متر از شبکه توزیع آب روستاها و 200 انشعاب بازسازی و نوسازی شده است تا بخشی هر چند کوچک از مشکلات کمی و کیفی آب روستاها برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره آبفای منقه6 تهران با بیان اینکه در سال های گذشته و همین طور امسال اقدامات بسیار ارزشمندی در بخش توسعه شبکه فاضلاب در سطح منطقه صورت پذیرفته است گفت: در سال جاری شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بیش از 6 هزار 340 متر توسعه یافت و 454 رشته انشعاب فاضلاب اصلاح و بازسازی شد.

حسن حقیقی در پایان به حفر، تجهیز و وارد مدار بهره برداری قرار گرفتن دو حلقه چاه در شهرهای کهریزک و حسن آباد اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  نصب نخستین مخزن اضطراری جنوب تهران در محله 13 آبان شهرری و لوله گذاری در عرض بزگراه آزادگان و شهید رجایی به منظور اتصال خط انتقال 700 میلی متری به خط انتقال 1800 میلی متری سد ماملو از فعالیت ها و اقدامات مهمی است که در سال جاری در حوزه مهندسی و توسعه شرکت انجام شده است.

ارسال نظرات