خبرهای داغ:
چهارمحال و بختیاری؛

رونمایی از کاغذ اخبار در آموزش و پرورش استان

آیین رونمایی از مجموعه چهارجلدی "کاغذ اخبار" در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۷۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری، از برگزاری آیین رونمایی از مجموعه چهارجلدی اخبار منتشر شده آموزش‌و‌پرورش استان در خبرگزاری‌های رسمی با نام "کاغذ اخبار" خبر داد.
مهدی پیکار با اعلام این خبر گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف روابط‌عمومی در بعد برون‌سازمانی و یکی از کلیدهای موفقیت عملکرد سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌ها، برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه بر پایۀ عقل و خرد با رسانه‌های جمعی است.
پیکار با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر و نقش ابزارهای اطلاع‌رسانی این فضا ازقبیل خبرگزاری‌ها، وبگاه‌های خبری، وبلاگ‌ها، پورتال‌های جامع، شبکه‌های اجتماعی و... بیان کرد: در این میان، خبرگزاری‌ها از مهم‌ترین منابع خبری به‌شمار می‌روند، عدم محدودیت زمانی و مکانی در درج اخبار، عامل برتری خبرگزاری‌ها نسبت به سایر ابزار پیشین به‌شمار می‌آیند.
وی با اشاره به ضرورت ارتباط پویا و موثر در نظام آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: در این زمینه، ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری نیز بنا بر رسالت ذاتی خود، ضمن ارتباط دوسویه و مؤثر و هم‌افزایی با رسانه‌ها، مطبوعات و... با رویکرد تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی با استفاده از شیوه‌های گوناگون ازقبیل درج اخبار در پورتال رسمی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، انتشار اخبار و اطلاعات ازطریق مطبوعات محلی و ملی، بهره‌برداری از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیمای مرکز استان و همکاری تنگاتنگ با خبرگزاری‌ها، پای در عرصۀ این رسالت خطیر گذاشته است.
مهدی پیکار گفت: مجموعۀ حاضر که با نام «کاغذ اخبار» که در چهار مجلد منتشر شده است، نمایانگر ارتباط و بهره‌گیری از ظرفیت خبرگزاری‌های رسمی در زمینه‌ی فعالیت‌های حوزۀ روابط‌عمومی است. این مجموعه حاوی 750 خبر منتشرشدۀ اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در سال 1398 خورشیدی از سوی سیزده خبرگزاریِ صدا و سیما، ایرنا، مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، فارس، خبرآنلاین، ایسنا، پانا، بسیج، تسنیم، قدس آنلاین، ایکنا و ایلنا می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به انتشار میانگین روزانه 2 خبر در خبرگزاری‌های رسمی تاکید کرد: انتشار گستردۀ اقدامات و فعالیت‌های اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در مطبوعات و رسانه‌ها و استفادۀ حداکثری از ظرفیت صداوسیمای مرکز استان و...، از طرفی بیانگر اقدامات و فعالیت‌های بی‌شمار آموزش‌و‌پرورش استان و از سوی دیگر، نمایانگر پویایی و توفیق ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در ارتباط مستمر، مناسب و تنگاتنگ با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات درجهت ایجاد ارتباط و تعامل با جامعۀ مخاطب با استفاده از این ظرفیت مهم است.
پیکار در پایان از حمایت و پشتیبانی‌ مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری سرکار خانم فرحناز قائدامینی و حُسن‌نظر ایشان به فعالیت‌های ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی و همکاران حوزه روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار