اولین دوره مسابقات پشم چینی مکانیزه در سطح کشور در دهلران برگزار شد

اولین دوره مسابقات پشم چینی مکانیزه در سطح کشور به همت بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) و با حضور سرهنگ سعیدی ریس سازمان بسیج عشایری کل کشور و مسولین محلی در شهرستان دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۴۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، اولین دوره مسابقات پشم چینی مکانیزه در سطح کشور به همت بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) و با حضور سرهنگ سعیدی ریس سازمان بسیج عشایری کل کشور و مسولین محلی در شهرستان دهلران برگزار شد.

سرهنگ کرم رضا نصرالهی معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان این خبر گفت : استان ایلام از لحاظ تولیدات دامی یکی از استانهای مهم کشور به شمار می رود ، و عشایر نقش مهمی در خودکفایی تولید ایفا می کنند و می طلبد که مسئولین توجه جدی به نیازها و مشکلات این قشر زحمتکش داشته باشند.

وی افزود : صنعت پشم چینی یکی از ظرفیت های بسیار مهم و پیش زمینه صنایع ریسندگی و بافندگی است که متاسفانه این امر در استان ایلام بصورت سنتی و با صرف توان و وقت زیاد و بهره وری بسیار پایین انجام می شود ، به همین خاطر ، برای اولین بار در سطح کشور و بمنظور الگوسازی و ایجاد انگیزه دربین عشایر و خصوصا مسئولین امر برای مکانیزه کردن پشم چینی ، افزایش سطح تولید و  اشتعالزایی این مسابقات برگزار شد و خوشبختانه با استقبال گرم عشایر عزیز مواجه شدیم.

ارسال نظرات