خبرهای داغ:
فرماندار ایذه خبر داد

جلوگیری از ورود گردشگران به ایذه و دهدز / ادامه افزایش آمار ابتلا و بستری در منطقه

فرماندار ایذه با اشاره به وضعیت قرمز و شیوع گسترده بیماری در این منطقه گفت: تخت‌های بیمارستانی ایذه در حال تکمیل شدن هستند و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۶۰۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

حسن نبوتی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ایذه اظهار کرد: شهرستان ایذه به دلیل افزایش آمار ابتلا و بستری در بیمارستان، در وضعیت قرمز قرار دارد و طبق مصوبات ستاد کرونای شهرستان ایذه، غربالگری در سطح شهر و روستاها توسط تیم‌های بسیج، بهداشت و هلال احمر به صورت گسترده به منظور بیماریابی در حال اجرا است.

به گزارش بسیج ، وی با بیان اینکه بیمار باید قبل از اینکه به وضعیت حاد برسد شناسایی شود، افزود: شناسایی اولیه قبل از اینکه بیمار به وضعیت حاد برسد و مشکلات زیادی برای بیمار به وجود بیاید، می‌تواند در درمان موثر باشد که بر این اساس، تیم‌های بیماریابی فعالیت گسترده‌ای در سطح شهرستان دارند و در حال غربالگری و شناسایی بیماران هستند.

فرماندار ایذه در زمینه وضعیت ظرفیت بیمارستان ایذه نیز گفت: تخت‌های بیمارستانی ایذه در حال تکمیل شدن هستند و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی و جلوگیری از ورود خودروهای پلاک غیربومی به شهرهای ایذه و دهدز اعمال شده است و در این ایام از گردشگرانی که از مناطق مختلف به این مناطق سفر می‌کنند، جلوگیری می‌شود.

نبوتی افزود: تعطیلی کامل ادارات به صورت هفتگی نیز در ایذه اعمال شده و در هفته جاری تمامی ادارات شهرستان ایذه تعطیل اعلام شدند.

وی گفت: از وزارت بهداشت به شهرستان ایذه کمک‌هایی شده است و ضمن تامین دستگاه اکسیژن‌ساز، بیش از ۱۰۰ کپسول اکسیژن به مجموعه پزشکی اضافه شده است.

فرماندار ایذه افزود: با این وجود، مشکلاتی از جمله تجمعات همچنان باقی است که به مردم تاکید می‌کنم از تجمعات جدا اجتناب کنند.

وی با اشاره به خطر شیوع بیشتر بیماری با برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا گفت: مردم از برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و عروسی خودداری کنند. در این خصوص برخوردها و پیشگیری‌هایی انجام شده و گاه برخی مردم با تذکرات، مراسم‌ها را کنسل کردند اما برخی نیز خلاف مصوبات ستاد کرونا اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند که با این افراد نیز برخورد می‌شود.

نبوتی تصریح کرد: طبق رصدهای انجام‌شده، در روزهای گذشته از ۴۵ بیمار بستری در بخش کرونای بیمارستان ایذه، ۳۸ نفر از کسانی بودند که در مراسم‌ها شرکت داشتند که این مساله، علامت هشدار و زنگ خطر برای مردم ایذه است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با درخواست از هموطنان برای پرهیز از سفر به شهرستان ایذه، گفت: وضعیت ایذه قرمز است و شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا نیز در سطح استان خوزستان تایید شده است و به سرعت در حال منتشر شدن است بنابراین مردم از هرگونه سفر حتی برای مهمانی‌های ساده، پرهیز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها