خبرهای داغ:

روز پرکار دکتر علیرضا ورناصری در ۱۲ فروردین

بازدید از روستا های رهدار، کرایی علیا، کرایی سفلی و شهولی برای مسیر یابی جهت احداث جاده دسترسی منطقه لهبری به مسیر نفت سفید اهواز، ساکنین این روستاها نیازمندیهای خود را مطرح نمودند.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۳۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱

 شرکت در جلسه شورای اداری هفتکل باحضور استاندار خوزستان،جمعی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستان.

نماینده مجلس در جلسه شورای برنامه ریزی هفتکل عنوان داشت:

شاخص بهره مندی شهرستان هفتکل در حوزه شهری از آب سالم ۵۳% است

میزان بالای هدررفت آب در هفتکل گویای مشکلات بسیاری در این شهرستان است

در حوزه شهرک صنعتی ، این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی میباشد چرا که این مقوله در بحث اشتغال زایی جوانان بسیار موثر است

شهرستان هفتکل یکی از ۴ شهرستان استان است که میزان تحت پوشش گرفتن خانواده های نیازمند آن در سازمان های حمایتی بسیار بالا میباشد

توزیع انتقال برق شهرستان بعلت فرسودگی شبکه باید بررسی و اصلاح گردد

نرخ بیکاری این شهرستان ۲۵% است

به گزارش روابط عمومی نماینده و خدمتگزار مردم شهرستانهای مسجدسلیمان، لالی ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی،
در ادامه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان هفتکل با محوریت بررسی مشکلات و کمبودهای این منطقه با حضور استاندار خوزستان و معاونین وی ، برخی از مدیران کل استان خوزستان و مدیران شهرستان هفتکل برگزار گردید.
دکتر علیرضا ورناصری در این جلسه اظهار داشت : طبق آمار رسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شاخص بهره مندی شهرستان هفتکل در حوزه شهری از آب سالم و در دسترس عموم ۵۳% است که این شاخص تا مرزهای ایده آل فاصله زیادی دارد همچنین در حوزه روستایی میزان دسترسی به آب شرب سالم بسیار کم است و ۸% این روستاها فاقد آب شرب مناسب هستند.
وی با بیان اینکه میزان هدررفت آب در شهرستان هفتکل ۴۵% میباشد افزود : این میزان شاخص گویای مشکلات بسیاری در شهرستان هفتکل است چرا که در بحث تامین آب و انتقال آن نواقص بسیاری وجود دارد. طبق بررسی ها خطوط انتقال آب این شهرستان به ویژه در بخش رغیوه با مشکل پوسیدگی شدید دست به گریبان است و این موضوع موجب ایجاد تنش آبی در منطقه شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد : سهم این شهرستان در بحث فاضلاب و کشاورزی مدرنیته صفر درصد است علی رغم اینکه بیش از ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم قابل کشاورزی آبی در منطقه وجود دارد متاسفانه در طول سالهای گذشته مورد کم لطفی قرار گرفته است که به زعم بنده همین یک مورد می تواند زندگی شهروندان هفتکل را در بحث درآمد و تامین معیشت متحول کند.
وی با اشاره اینکه میزان بهره مندی هفتکل از باغات و گلخانه ها صفر درصد است ، بیان کرد : در حوزه شهرک صنعتی نیز، این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی میباشد چرا که این مقوله در بحث اشتغال زایی جوانان بسیار موثر است. همچنین شبکه توزیع انتقال برق شهرستان بعلت فرسودگی باید بررسی و اصلاح گردد چرا که موجب افزایش میزان هدر رفت انرژی شده است.
دکتر علیرضا ورناصری تصریح کرد : شهرستان هفتکل یکی از ۴ شهرستان استان است که میزان تحت پوشش گرفتن خانواده های نیازمند آن در سازمان های حمایتی بسیار بالا میباشد ضمن اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۵% است.
وی در ادامه اضافه کرد : سهم شهرستان هفتکل در حوزه آزادراهها و بزرگراهها صفر است همچنین در حوزه راه روستایی عقب ماندگی بسیار وجود دارد چرا که اکثر روستاهای منطقه فاقد آسفالت مناسب است.
نماینده مجلس با بیان اینکه میزان فرسودگی بافت شهر هفتکل ۵۴% است خاطرنشان کرد : در این خصوص دو گره بزرگ در این شهرستان وجود دارد اولا باید تکلیف پادگان واقع در مرکز این شهر مشخص شود ثانیا به بحث مقاوم سازی مسکن توجه ویژه شود.
وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و اولویت بندی سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان و با توجه به اینکه دو شهرستان هفتکل و اندیکا فاقد یک تخت بیمارستانی هستند مقرر شد تا پایان سال ۹۹ بیمارستان هفتکل راه اندازی شود که علت عدم تحقق این موضوع باید بررسی گردد.
دکتر ورناصری در خاتمه خطاب به استاندار خوزستان بیان داشت : در برخی مسائل و دغدغه های مردم مانند : تنش آبی، بیکاری و محرومیت زدایی باید جهادی کار شود که انتظار میرود به این موارد اولویت دار نگاه جدی تر شود.
در ادامه جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات گذشته، راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود مورد بحث و بررسی مسئولین قرار گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها