خبرهای داغ:
نقش تعیین‌کننده‌ دعا در رفع و دفن بیماری کرونا،

توصیه های نماینده ولی فقیه به مردم خوزستان/دعا نقطه مقابل بن بست‌ها و شاهراهی برای نجات است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: ازاین‌رو بنده از مردم تقاضا دارم به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کرده و بدانند که دعا و طلب استغفار در درمان بیماری بسیار اثرگذار است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۹۹
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

به گزارش بسیج ، کرونا، این ویروس وحشی، جان بسیاری از آدم‌ها را گرفت، خانواده‌هایی را داغ‌دار کرد و کسب و کار‌هایی را به مرحله ورشکستگی انداخت اما میان این همه بدی این ویروس یک ویژگی مثبت داشت و آن هم این بود که دل‌ها را متوجه ذات اقدس الهی کرد، کسی چه می‌داند شاید شاه کلید برون رفت از این وا نفسا همین دل‌های شکسته باشد.

 دلی که شکست قطعا دست به دامن دعا می‌شود و دعا از جمله رفتارهای زیبایی است که اهل‌بیت (ع) آن را به ما آموختند و حتی می‌توان از آن با تعبیر سلاح مومن نام برد که در بسیاری اوقات با دعا کردن ـ با توجه و اخلاص ـ به سرعت بسیاری از معضلات پس زده می‌شود و گشایش‌هایی نیز ایجاد می‌شود.

 در روایات متعددی بیان شده که دعا نقش موثری در تغییر سرنوشت و مقدرات و قضای الهی دارد و در هیچ حالی نباید از تاثیر دعا مایوس شد و آن را بی‌فایده و اثردانست.

همه ما بارها شنیده ایم در ماه مبارک رمضان آمارهای منفی اجتماعی مانند بزهکاری، دزدی، قتل و سایر جرم‌های اجتماعی به حداقل کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که این ماه مبارک تأثیر شگرفی برروی روحیات و خلقیات افراد دارد و معنویت بیش از گذشته در جامعه حاکم می‌شود.

 باید از این معنویت جاری و ساری در این مه ها بهره جست. اکنون برخی از خانواده‌ها داغدار هستند یا برخی مردم دغدغه معیشتی دارند و بسیاری هم از شرایط خانه نشینی کلافه شده اند، بنابراین می‌طلبد تا آدمی به خودش بیاید و به سوی خالق خود روی گرداند.

 کرونا فقط یک ویروس و مسئله پزشکی ساده نیست؛ اکنون این بیماری ابعاد مختلفی از زندگی انسانی را درگیر خود کرده و در حال روشن کردن و یادآور ساختنِ ابعادی فراموش شده از وجود و درون انسان‌هاست.

 در هیاهوی جست‌و‌جوی راهکارهای پیشگیری و درمان از بیماری که بی‌شک نباید از آن چشم پوشی کرد، گویی جامعه در حال حرکت به همان جایی است که انسان، قدرتی فراتر از خود را می‌یابد و می‌فهمد باید به درگاه و مقامی بالاتر از آنچه فکر می‌کند، برود.

بنابراین می توان گفت: کرونا اثبات کرد راه وسط در این است که تعّهد و تخصص در کنار یکدیگر و کمک کار هم باشند. افراط در علم زدگی و نادیده گرفتن معنویت و تفریط در بی توجهی به علم و دانش، هر دو رفتاری جاهلانه اند. علم و دین دو عنصر تمدن سازند که همیشه، بخصوص در بحران ها، بیشتر به هم نیازمندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: بحمدالله در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا پزشکان و پرستاران حضور داشته و به‌خوبی مشغول فعالیت و تلاش هستند و بنده وظیفه‌دارم خدمت این عزیزان برسم و به آن‌ها خدا قوت گفته و اگر این عزیزان مشکلی داشته باشند، پیگیر حل مشکلاتشان باشم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد ضمن اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص بیماری کرونا ابراز داشت: مقام معظم رهبری در خصوص بیماری کرونا توصیه‌هایی داشتند ایشان در ابتدا از مردم عزیز تقاضا داشتند که ملزومات کرونائی را رعایت کرده و به توصیه‌های پزشکان و متخصصین عمل کنند همچنین با توجه به اینکه هیچ اتفاقی بدون اراده‌ی الهی اتفاق نمی‌افتد توصیه داشتند که مردم از دعا غافل نشوند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه با توجه و حضور قلب و همچنین طلب استغفار بسیار توصیه داشتند؛ ازاین‌رو بنده از مردم تقاضا دارم به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کرده و بدانند که دعا و طلب استغفار در درمان بیماری بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خواستار توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: از مردم عزیز می‌خواهم تلاش کنند در اجتماعات، دورهمی ها، گعده‌های طایفه‌ای و مجالس ترحیم و عروسی شرکت نکنند همچنین ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت انجام دهند.

امام‌جمعه اهواز افزود: اگر شخصی بیمار و ناقل باشد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و این بیماری را به دیگران منتقل کند طبیعتاً مقصر است و در خون طرف مقابل دخالت دارد ازاین‌رو باید با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

 دعا در نقطه مقابل بن بست‌ها و شاهراه نجات و دفع بلا است به سمت فراخی بی‌نظیر و دلدادگی عاشقانه؛ در عین حال که بعد از آن آرامش، انسان کم‌کم سر از نیایش در می‌آورد؛ یعنی دعا که بیان نیازهای ما به درگاه حضرت حق، کم‌کم برای ما انس ایجاد می‌کند و آرامش حاصل از دعا، ما را به گرایش به خدای متعال و شوق او متمایل می‌کند و کم‌کم سر از نجوا و نیایش در می‌آوریم.

 بنابراین دعا ریسمان و عروه‌الوثقی محکمی است که انسان را از مرداب محاسبات صرفا مادی خارج می‌کند و کم‌کم او را در بیکرانه رابطه با خدا قرار می‌دهد و انسان را به ‌دارالقرار می‌رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها