خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان:

طرح شهید سلیمانی کرونا را سرکوب می‌کند

سرگرد پاسدار طرفی گفت: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف مقابله با بیماری کرونا ویروس در شهرستان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۵۸
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

سرگرد پاسدار مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج از اهواز، گفت: با توجه به شیوع بیش از پیش بیماری کرونا ویروس در کشور و استان خوزستان، تشدید اقدامات مراقبتی در شهرستان در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی امری ضروری تلقی می‌شود.

او افزود: به دلیل دید و بازدید‌های نوروزی و مسافرت‌ها در ایام تعطیلات، احتمال وقوع موج جدیدی از کرونا ویروس در شهرستان وجود داشت، به همین علت تهمیدات و تدابیر ویژه‌ای در این زمینه به منظور پیشگیری از افزایش آمار ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن در دستورکار قرار گرفت.

سرگرد پاسدار طرفی بیان داشت: سپاه دشت آزادگان در ۱۲ مرکز سلامت جامع خدمات بهداشتی در بیمارستان‌های شرکت نفت و شهید چمران این شهرستان اقدام به استقرار تیم‌های مراقبتی کرد و روزانه با بکارگیری ۵۰ بسیجی عملیات نمونه گیری کرونا را انجام می‌دهند، همچنین ۵۰۰ نفر از بسیجیان برای امورات رهگیری همکاری می‌کنند و در مراکز واقع در روستای جلیزی، مرعی، ابوحمیظه، کوت، یک شهری، ۲ شهری، ۳ شهری، مالکیه سفلی، سبهانیه و بستان فعال هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان اقدامات خودمراقبتی را کاری پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: در این حوزه با بیماریابی هوشمند و سریع تصمیم داریم ۷۰ افرادی را که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند را شناسایی و آن‌ها را قرنطینه کنیم تا از این طریق زنجیره انتقال این بیماری منحوس قطع شود.

او ادامه داد: نیرو‌های بسیجی پس از شناسایی بیمار کرونایی، از ۱۰ نفر از افراد خانواده و کسانیکه با او ارتباط داشته اند تست کرونا گرفته می‌شود، به عبارتی دیگر روزانه حدود یک هزار تست سریع صورت می‌گیرد که به تبع آن آمار بستری در بیمارستان‌ها و انتقال به دیگران کاهش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها