خبرهای داغ:

کتاب زندگی خوشنویس برجسته خوزستانی با کرونا بسته شد

محمدرضا نیاکان یکی از خوشنویسان مطرح کشوری و ساکن شهرستان دزفول بود که به دلیل ابتلا به کرونا به خواب ابدی فرو رفت.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۳۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مرحوم محمدرضا نیاکان یکی از اساتید مطرح کشوری خوشنویسی در خوزستان در سال ۱۳۲۴ در شهرستان دزفول دیده به جهان کتاب زندگی خوشنویس مطرح کشوری با کرونا بسته شدگشوده است.

این هنرمند برجسته به مدت ۲۴ سال به عنوان روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان خدمت کرد، همچنین ۳ سال سابقه در تبلیغات لشکر ۷ ولیعصر (عج) در دوران دفاع مقدس را در پرونده خدمت‌های خود به انقلاب اسلامی دارد.

پارچه نوشت بزرگ “روز ماتم آل رسول است” در پیشانی خیابان امام خمینی شمالی دزفول که با هنر عاشورائی “محمدرضا” به سرانجام رسیده بود؛ از یادگارهای این خوشنویس است که هرساله در ایام ماه محرم به اهتزار در می آید .
مسعود پرموز یکی از دوستان استاد نیاکان می گوید : این هنرمند فقید عضور انجمن خوشنویسان ایران بود و در دوران حیات خود شاگردان بسیاری را برای جامعه هنری کشور و دزفول تربیت کرد، ضمن اینکه تابلو نوشته‌های بسیاری در ابعاد مختلف برای مراسمات دینی و مذهبی بازنویسی کرده و از خود به یادگار گذاشته است.

وی درخصوص علت فوت این استاد فرهیخته اظهار کرد: متاسفانه وی به کرونا ویروس مبتلا شد و شب گذشته ۲۱ فروردین ماه و پس حدود یک هفته جدال با این بیماری، آسمانی شد و اهالی شهرستان دزفول و دوستداران هنر را داغدار کرد.

مراسم تشییع مرحوم محمدرضا نیاکان فردا دوشنبه ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود و در بهشت آباد دزفول در خاک آرام خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها