خبرهای داغ:

نقش پدافند غیرعامل در مقابله با کرونا در خوزستان تعریف شود

استاندار خوزستان با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: برای رهایی از شر کرونا لازم است اقدامات پدافند غیرعاملی برای مقابله با این ویروس در استان تعریف شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در نشست شورای پدافند غیر عامل استان اظهار داشت: جنگ آینده در دنیا جنگ با استفاده از هواپیما، اسلحه، تانک و… نخواهد بود بلکه جنگ سایبری و امثال آن است و تحولاتی در آینده ایجاد خواهد شد که باید خود را متناسب با آن تحولات آماده کنیم.

وی با تاکید بر آمادگی استان در برابر انواع تهاجم های داخلی و بیرونی به منظور پیشگیری از حوادث افزود: به عنوان مثال اگر آب شرب، وضعیت غذایی و .. دچار آسیب شد چه باید بکنیم و چگونه جلوی این آسیب را بگیریم یا اگر حمله فیزیکی صورت پذیرفت چه کنیم تا مردم حداقل ایمنی را داشته باشند.

سلیمانی دشتکی با بیان این که برنامه‌هایی برای سطوح مختلف به صورت ملی ارایه شده است توضیح داد: این برنامه ها را به صورت تک به تک اجرا و بررسی می کنیم.

 

وی گفت: یکی از مباحث در زمینه پدافند غیر عامل ماده 58 و اجازه دستگاه های برای هزینه در این زمینه هستند در برخی استان‌ها برخی اعتبارات را به جای توزیع بین دستگاه‌ها از طریق شورای برنامه ریزی متمرکز و سپس برای اقدامات مورد نیاز هزینه می‌‎شوند.

این مقام مسئول با اشاره به دستور العمل نظام پدافند شیمایی و موارد پیرامون گاز، نفت، پتروشیمی و سایر صنایع دستی بالادستی و پایین دستی توضیح داد: در این زمینه 2 پدافند وجود دارد نخست پدافند حفظ خود صنایع از حوادثی که ممکن است اتفاق بیفند و دوم پدافند مردمی است بدین معنا که اگر نشت مواد شیمیایی رخ داد چه آسیبی به مردم ممکن است برسد.

وی همچنین با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در مهار کرونا توضیح داد: باید نقش پدافند غیر عامل در این زمینه مشخص شود این که در این زمینه چه می تواند کند و چه اقداماتی را می تواند برای بهتر شدن در در وضعیت انجام دهد. در واقع پدافند غیر عامل یکی از گروه هایی به شمار می رود که در این زمینه می تواند خیلی فعالانه عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها