خبرهای داغ:

روستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهد

روستای بنه میر آب بید در بخش مرکزی لالی با حدود ۳۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم و لوله کشی محروم است.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۰۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مروت مختاری یکی از اهالی روستای بنه میر آب بید در شهرستان لالی گفت: این روستا ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر و تا اولین روستای دارای آب و برق و امکانات حدود ۵ کیلومتر فاصله داریم، اما نبود آب سالم و لوله روستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهدکشی ما را رنج می‌دهد.

وی شغل اهالی این روستا را دامداری و کشاورزی عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه روستائیان در این حوزه‌ها بسیار فعال هستند، اما آبرسانی با تانکر انجام می‌شود، ضمن اینکه به دلیل نبود جاده مناسب و پیگیری‌های مکرر، تانکر‌های آبرسان هفته‌ای یکبار صورت می‌گیرد.

مختاری هزینه حمل هر تانکر آب را ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت چنین مبلغی از عهده اهالی ساکن روستای بنه میر آب بید خارج است و هزینه زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند، ضمن اینکه روستای مذکور دهیاری و شورا ندارد، این در حالی است که روستائیان بار‌ها با دعوت از مسئولان مختلف شهرستان آن‌ها را در جریان مشکلات قرار داده اند، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: نبود امکانات اولیه زندگی باعث کوچ اجباری کشاورزان و تولید کنندگان روستایی به حاشیه شهر‌ها و روستا‌های مجاور شده است و تعدادی از خانوار‌ها هم از فرط بی آبی درحال مهاجرت و فروش دام‌ها هستند.

بهنام خسروی مدیر شرکت آب و فاضلاب لالی در خصوص مشکل این روستا گفت: روستای مذکور و ۴ روستای دیگر در همین منطقه خط انتقال آب ندارند و باید به طول ۷ کیلومتر لوله گذاری انجام شود، البته روستای بنه میر آب بید کد پروژه دارد، اما طی ۲ سال اخیر اعتباری برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است.

وی بیان داشت: درخواست و مشکلات روستای بنه میر را طی نامه‌ای به سمع و نظر شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، مسولان شهرستان و دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رسانده ایم و منتظر تامین اعتبار هستیم.

روستای بنه میر یکی از مکان‌های مهم گردشگری و کاشت کشاورزی دیم لالی است که در شمال غربی این شهرستان و در بخش مرکزی قرار دارد.

 روستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهدروستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهدروستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهدروستای بنه میر آب بید در جوار آب جان می‌دهد

ارسال نظرات
پر بیننده ها