خبرهای داغ:

اعلام ویژه برنامه‌های هفته معلم و بسیج کارگری از سوی سپاه خوزستان

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم و روز بسیج کارگری از سوی مسوولان بسیج فرهنگیان و بسیج کارگری سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۱۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

به گزارش بسیج سرهنگ پاسدار محمدصالح جمالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان در این هفته در سطح اداره کل آموزش و پرورش ونواحی ۴۵ گانه شهرستان‌ها برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است.

وی به آغاز این هفته با نخستین برنامه در روز ۱۲ اردیبهشت و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده سه شهید شاخص خوزستان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه ولیعصر(ع}، عطر افشانی مزار شهدای فرهنگی و تهیه بسته های فرهنگی ویژه درگذشتگان فرهنگی در دستور کار است.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه ولیعصر(عج)خوزستان ادامه داد: تاکنون مجموعه فرهنگیان خوزستان ۱۰۶ نفر را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده که از این تعداد ۶۰ نفر بازنشسته و ۴۶ نفر نیز مشغول به خدمت بودند که در برنامه‌های این هفته دیدار با خانواده این عزیزان از دست رفته نیز در دستور کار است.

وی افزود: اهدای گل و لوح سپاس به معلمان توسط کانون‌های بسیج سطح نواحی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته برای قدردانی از جایگاه معلمان است.

سرهنگ پاسدار جمالی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان ،اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح کانون‌های تابعه به کمک مدیران آموزش و پرورش سطح استان، نشست ویدیو کنفرانس با رییس سازمان بسیج فرهنگی کشور ، برگزاری آیین زنگ سپاس معلم از طریق برنامه شاد توسط مجموعه سازمان بسیج فرهنگیان، پیگیری نشست هایی با موضوع تبیین ارزش‌های آثار شهید مطهری با حضور فرهنگیان ،دانشجویان و مربیان صالحین به صورت مجازی توسط مدیریت فرهنگی سازمان بسیج فرهنگیان و همچنین راه اندازی و معرفی مسوول خانه نخبگان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌ها در راستای کمک به طرح شهید سلیمانی و کمک به معلمان مجاهد در ایام کرونا است چرا که برخی از آنها حتی روی تخت بیمارستان نیز دست از آموزش برنداشته و با حداقل امکانات رسالت خود را به جای آوردند که قدردانی از آنها وظیفه ماست.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه ولی عصر(عج)خوزستان افزود: همچنین در طرح شهید رجایی برای دانش آموزانی که از تحصیل جا مانده اند قرار است تعداد قابل توجهی تبلت خریداری شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم و همچنین آغاز هفته معلم، ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا و تاکید بر ضرورت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم را به استان‌ها ابلاغ کرد.

اعلام برنامه‌های هفته بسیج کارگری در خوزستان

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه ولی عصر(عج)خوزستان نیز در خصوص آغاز هفته بسیج کارگری گفت: برنامه‌های این هفته از پنج اردیبهشت آغاز ، و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد؛ ۱۸ سرفصل به عنوان برنامه های شاخص در نظر گرفته شده که در سطح پایگاه‌های بسیج کارگران، کارخانجات و حوزه‌های مقاومت سراسر خوزستان برگزار می‌شود.

سرگرد پاسدار سید ابراهیم احمدی فرد افزود: حضور در گلزار شهدای کارگر و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا با حضور کارگران بسیجی و جمعی از فرماندهان سپاه حضرت ولیعصر(عج)، بازدید از واحدهای تولیدی و کارگری و تجلیل از کارگران این واحدها توسط بسیج کارگری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیدار با خانواده‌های معزز شهدای کارگر از دیگر برنامه های این هفته است.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری همایش مجازی نقش زنان در تولید، تجلیل از زنان کارآفرین و کارگر توسط بسیج کارگری، آیین بزرگداشت هفته بسیج کارگری و روز جهانی کارگر به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی با سخنرانی سردار شاهوارپور فرمانده سپاه استان، برگزاری شیفت ایثار در سراسر کارخانجات و شرکت‌ها توسط پایگاه بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های ویژه این هفته است.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه ولی عصر(عج)خوزستان اجرای طرح شهید سلیمانی برای ارتقای سلامت کارگران و برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح شرکت‌ها و کارخانجات توسط بسیج کارگری شرکت‌ها و همچنین تهیه و اهدای ۶ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به کارگران کم بضاعت و افراد مبتلا به کرونا توسط پایگاه‌های بسیج کارگری را دیگر برنامه شاخص هفته بسیج کارگری برشمرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ختم قرآن به صورت مجازی در این هفته توسط اعضای پایگاه‌ها و حوزه های بسیج کارگری انجام می‌شود و نمایشگاه عکس و کتاب در خصوص کار و کارگر و اقدامات بسیج کارگری نیز برپا خواهد شد.

سرگرد پاسدار احمدی فرد گفت: نشست‌های اخوت کارگری کارفرمایی توسط پایگاه‌های بسیج کارگران و کارخانجات خوزستان با موضوع پیگیری رفع مشکلات کارگران و همچنین کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی توسط بسیج کارگری استان در این هفته انجام خواهد شد.

هفته بسیج کارگری از پنجم تا یازدهم اردیبهشت برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها