خبرهای داغ:
برای توانمند سازی روستاییان صورت گرفت

انعقاد تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی

در راستای گسترش فعالیت های کشاورزی، دامی و جهش تولید در شهرستان ها و به ویژه روستاها تفاهم نامه ای فی ما بین بسیج سازندگی و اداره دام پزشکی خوزستان منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۴۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا طبق یک نظام مشخص و اصول کاری جایی که ادارات نیازمند کمک برای انجام پروژه ها هستند ورود کنیم و در بحث دامپزشکی بتوانیم به روستاییان کمک کنیم و در خدمت آن ها باشیم‌ و با توانمند سازی روستاییان مانع از مهاجرت آن ها شویم .

 

سرهنگ زبیدی افزود: بسیج سازندگی متولی کارهای جهادی است و در بحث آموزش کارآفرینی و کارگاه های زود بازده ورود داشته است که حدود ۸۰۰ شغل پایدار ایجاد شده است جوان های روستا می توانند کارآفرین های خوبی به ویژه در حوزه دام پروری باشند و این باعث امید آفرینی است، این ها سرمایه های خیلی خوبی هستند، نیروی انسانی زبده، فعال و پر انگیزه که باعث رشد روستا و تامین منابع غذایی مورد نیاز روستاییان و حتی شهرنشینان شوند.

وی ادامه داد: با کمک این تفاهم نامه می خواهیم در کنار اداره دامپزشکی باشیم تا در بحث واکسیناسیون دام ها، تامین علوفه و تغذیه آن ها، آموزش، انجام پروژه های که با مشکل مواجه شده اند و... با کمک نیروهای جهادی و متخصص یاری گر این حوزه و روستاییان باشیم.

 

 

دکتر مصطفی کنارکوهی، رییس اداره دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: دامپزشکی طیف وسیعی از فعالیت ها در حوزه های مختلف آموزش، تحقیقات، کمک به اصلاح نژاد و حفظ سرمایه های موجود دامدادران، زمینه سازی برای سرمایه گذاران، آموزش دامداران سبک سنگین و... را صورت می پذیرد.

کنارکوهی افزود: نقطه عطف رسیدن به اهداف جامعه تقویت حوزه کشاورزی دام و... هست که نیاز به توجه دارد به ویژه در بخش دام پروری ، توجه به این موضوع به تغذیه مردم کمک می کند، موضوع اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد و فرآورده های دامی را افزایش می دهد، اشتغال و تغذیه مردم وابسته به امور دام است این موضوع اهمیت دارد و نیازمند توجه است تا نگرانی های ناشی از کمبود فرآورده های دامی کمتر شود.

 

وی در ادامه عنوان داشت: روستا منبع اصلی پروتئین و منابع دامی و غذایی است پس باید روستاییان را تقویت کنیم تا نیاز مردم برطرف شود، تامین واکسن و علوفه دامی برای دام ها موضوعی است که باید مورد توجه باشد، همکاری گروه های جهادی با اداره دامپزشکی در بحث جهش تولید و واکسیناسیون خیلی خوب بوده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم نامه کمک شایانی به حوزه دامپزشکی می کند بیان کرد: 

همکاری با بسیج سازندگی برای حل برخی از موضوعات و مشکلات حوزه دامپزشکی، کمک در حوزه عملیات اجرایی دامپزشکی با هم اندیشی و هم افزایی به نتایج مطلوب خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها