گزارش |

ذاکر مهمان میز مطالبه‌گری دانشجویان خواهر آذربایجان‌غربی/ دانشجویان: چرا مجلس و دولت به اسناد حوزه‌ی بانوان بی‌توجه است!

نشست؛ زنان، از وعده های انتخاباتی تا وضع موجود با حضور حجت الاسلام و المسلمین سيّد سلمان ذاکر رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در بین جمعی از نمایندگان دانشجویان خواهر استان آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: ۹۳۴۰۶۹۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

نشست؛ زنان، از وعده های انتخاباتی تا وضع موجود با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیّد سلمان ذاکر رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در بین جمعی از نمایندگان دانشجویان خواهر استان آذربایجان غربی در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

الگوی زن مسلمان ایرانی تعریفی جدید در مقابل تعریف زن در دنیای شرق و غرب

در ابتدای مراسم سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی گفت: زن در دنیای کنونی از مقوله ی صنعتی شدن تا اتفاقات دیگری که در طول تاریخ رخ داده، دچار تحولات بنیادین در دنیا  شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بحمد الله در زمانه ای اسلام تکفیری و اسلام امریکایی در حال جولان بود، قرائت جدیدی را از زن به دنیا ارائه داد و آن الگوی زن مسلمان ایرانی بود که بعد ها در تعابیر مقام معظم رهبری الگوی معلم الثانی نام گرفت.

صفری اظهار داشت: الگویی که مستقل از تعریف چهارچوب زن در دنیای غرب است بطوریکه نقش او در اجتماع ،سیاست و اقتصاد غلبه کرده بر نقش او در خانه و خانواده و نه تبعیت می کند از الگوی زن شرقی که صرفا زن را در پستوهای خانه ها و بدون ایفای نقش در عرصه اجتماع می انگارد.

وی تاکید داشت: متاسفانه یا خوشبختانه طی دو دهه اخیر زنان در کانون توجهات انتخاباتی هم قرار گرفته اند طی بررسی های به عمل آمده برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در انتخابات ریاست جمهوری ان دوران به صورت مستقل و مشخص به حوزه زنان پرداخته شد و ستاد های انتخاباتی در حوزه زنان تشکیل داده شد.

صفری ادامه داد: اما متاسفانه در جریان این رقابت های انتخاباتی بعضاً نوع مواجه با مسائل زنان خارج از قواعد و چهارچوب انقلاب اسلامی قرار گرفته و قرائت های غربی از زن و خانواده را از لسان برخی نامزدها و کاندیداها تکرار می شود.

طرح “نهاد فراقوه ای تخصصی در حوزه زنان” چرا مغفول مانده است؟!

در ادامه دانشجویان به بیان مطالبات خود از رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در عرصه حوزه زنان پرداختند و اشاره کردند: آیا قبل از اینکه وارد مجلس بشوید دغدغه ای برای زنان بخصوص وضعیت زنان استان داشته اید؟

دانشجویان همچنین در ادامه به مغفول ماندن مطالبه سال ۱۳۹۲ رهبر انقلاب درباره سیستمی شدن مسائل زنان در مجلس شورای اسلامی پرداختند و اظهار داشتند: چرا هیچ دولت و مجلسی برای تصویب و اجرایی کردن طرح “نهاد فراقوه ای تخصصی در حوزه زنان ” اقدام نمی کنند؟ دلیل ادامه داشتن فعالیت جزیره ای در حوزه زنان که رهبر انقلاب مطالبه جدی خود را درباره این موضوع مطرح کردند، چیست؟

نمانیدگان دانشجویان خواهر استان آذربایجان غربی در ادامه به موضوعاتی از جمله؛ اهمیت دادن دولت به اسناد استعماری ۲۰۳۰ در مقابل بی اعتنایی به بیمه خانواده، سند ملّی امنیت بانوان و کودکان در روابط اجتماعی پرداختند و این موضوع اساسی را مطالبه جدی بانوان از مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیّد سلمان ذاکر رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی گفت : در لوایح و طرح ها از حوق زن خصوصا زنان بی سرپرست، پیشنهاد افزایش وام  ۷۰میلیون در راستای ازدواج آسان جوانان  و ده ها تذکر کتبی دیگر در مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره هشتم تصویب شد که بانوان به عنوان قاضی برای پاسخگویی به مشکلات زنان در دادگستری حضور و جایگاهی داشته باشند و دادگاه اختصاصی برای بانوان شکل گرفت.

وی افزود: قبل از ورود به مجلس به عنوان بازرس قضایی استان تهران سعی داشتم ارتباط خود را با بانوان استان حفظ کنم و از حیث کاری به حل و بررسی مشکلات مراجعین بپردازم که از نظر حکومتی یک امر ذاتی و وظیفه ملی است.

جوانان انقلابی باید در فضای مجازی حضور فعال و موثری داشته باشند

سیّد سلمان ذاکر  تصریح کرد: چندین جلسه با دانشجویان در دفتر برگزار شده و یک جلسه اختصاصی هم با بانوان و فعالین سیاسی ارومیه و همینطور چندین جلسه با فعالین اقتصادی و تولیدی مخصوص بانوان تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع اخلاق و معنویت در فضای عمومی کشور تاکید کردند و مسئولین باید این موضوع را محور اصلی برنامه های خود قرار بدهند.

ذاکر تاکید کرد: متاسفانه بودجه کشور به صورت عادلانه تقسیم نشده است و این یکی از آفت هایی است که در کشور ما مشاهده می شود.

وی ادامه داد: جوانان انقلابی باید در فضای مجازی حضور فعال و موثری داشته باشند و باید دین اسلام را در سطح ظرفیت مردم دنیا نشان بدهید که یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است .

ذاکر در ادامه به مغفول ماندن طرح نهاد فراقوه ای تخصصی در حوزه زنان پرداخت و تاکید کرد: طرح نهاد فراقوه ای تخصصی در حوزه زنان را خود برای اولین بار در این مراسم می شنوم، حتما در اولین روز مجلس این موضوع اساسی در حوزه زنان را پیگیری خواهم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با اشاره به مطالبه دانشجویان درباره بی اعتنایی دولت به یک سری از اسناد مختص بانوان گفت: این که دولتمردان محترم، به اسنادی چون ۲۰۳۰ بهای بیشتری می دهند تا اسناد تصویب شده در مجلس، یکی از مصادیق مهم سوء مدیریت در اجرای قانون است.

با تصویب کنوانسیون ها تسلیم دنیای استکبار خواهیم شد

وی افزود: بنده مطالبه جدی شما بانوان را در این حوزه کاملا قبول دارم و مطمئن باشید همه قوانین بومی و اسلامی فقط به دست دولت جوان حزب اللهی اجرایی می شود نه دولت هایی که فکر و ذکرشان فقط مذاکره با استکبار است.

ذاکر تاکید داشت: مطهری های زمان باید در مقابل صدها مکتب و اسنادی چون ۲۰۳۰ بایستند تا نگذارند یک عده غرب گرا کشور اسلامی را در زمینه آموزش به قهقرا بکشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پافشاری دولت در زمینه تصویب قوانین استعماری fatf و cft گفت: یک عده می خواهند با تصویب این کنوانسیون ها ما را در مقابل استکبار تسلیم کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار