خبرهای داغ:

تاکید استاندار بر همکاری خوزستانی ها در جلوگیری از تجمعات عیدفطر

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، فعالیت گروه‌های شغلی ۲ به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های قرمز استان بلامانع است.
کد خبر: ۹۳۴۰۷۲۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت کرونا گفت : اصناف گروه شغلی ۲ به مدت ۲ هفته به صورت آزمایشی فعالیت خواهند کرد، ولی در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، این مصوبه لغو خواهد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به روند کاهشی میزان بستری‌های کرونایی استان نسبت به هفته‌های قبل افزود: آمار بستری‌های ما در ۱۰ روز گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ بیمار کاهش یافته است.

وی گفت: خوشبختانه اکنون استان از پیک بیماری خارج شده و روند کاهشی شده و اگر همکاری و همراهی مردم بیشتر باشد قطعا موفقیت‌های بهتری حاصل می‌شود.

سلیمانی دشتکی افزود: بر اساس مصوبه ملی، تمامی سفر‌ها در سراسر کشور از روز سه شنبه ۲۱ تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود لذا ورودی و خروجی‌های استان کنترل می‌شود.

وی گفت: در استان خوزستان با توجه به آداب، رسوم و فرهنگی که بین اقوام عرب در ارتباط با عید فطر وجود دارد انتظار داریم که از برگزاری تجمعات خانوادگی و دید و بازدید‌ها پرهیز شود و اگر رعایت نشود وضعیت استان دوباره خطرناک و منجر به افزایش مجدد بیماران بستری و فوتی‌ها می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد : از شیوخ و بزرگان طوایف و همچنین آیات عظام انتظار داریم که در راستای عدم برگزاری مراسم و جشن‌ها و تجمع‌های عید فطر بیانیه صادر کنند.

وی گفت: همچنین می‌توان از ظرفیت سپاه، بسیج، فرمانداران و بزرگان هر شهر برای دیدار چهره به چهره با شیوخ استفاده کرد و اهمیت موضوع را به آن‌ها اعلام کرد. ما باید کاری کنیم که مردم، امسال از دید و بازدید‌ها و خرید عید صرف نظر کنند تا روند بیماری صعودی نشود.

وی ادامه داد: ورود و خروج به ۱۵ شهرستان استان که جمعیت عرب زبان ما بیشتر بوده و ممکن است دید و بازدید‌ها فراوانی انجام شود از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود مگر اینکه شرایط اضطراری باشد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: می‌توان با کار فرهنگی، رایزنی با بزرگان، همراهی جوانان و پویش‌های مردمی از برگزاری تجمعات جلوگیری کرد. هدف ما سلامت مردم است و اگر کسی این مصوبات ستاد کرونا را نادیده بگیرد قطعا با او برخورد می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه جو همکاری در استان بسیار خوب است و امیدواریم این بیماری به طور کامل مدیریت شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا کنکور سراسری در تیرماه برگزار می‌شود گفت: همچنین آزمون‌های کارشناسی ارشد، کاردانی به کارشناسی، کانون وکلا دادگستری و ... برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به برگزاری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: همچنین سنجش ملی پایه ششم و دیگر آزمون‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی به صورت حضوری برگزار خواهد شد لذا خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها