خبرهای داغ:

برگزاری نماز عید فطر در خوزستان در فضای باز

برای جلوگیری از تراکم جمعیت مساجد بیشتری برای برگزاری نماز عید فطر در خوزستان اختصاص می یابد و سازمان تبلیغات تنها در فضای باز مجاز به برگزاری این مراسم است.
کد خبر: ۹۳۴۱۱۷۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز در جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا گفت : بر اساس مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا، مقرر شده که مساجد بیشتری برای برگزاری نماز عید فطر اختصاص یابد تا از تراکم جمعیت و ازدحام جلوگیری شود.
سید مجید صالحی افزود: سه شهر ایذه، شوش و اهواز شرایط قرمز کرونا در استان هستند که برگزاری نماز عید فطر در این شهر فقط در فضای باز مجاز است که این مساله به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شده است.

وی از ممنوعیت سفر از روز ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت خبر داد و تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا سفر در شهر‌های قرمز کرونایی ممنوع است که این موضوع در اهواز هم اجرا می‌شود و جرائمی نیز برای رانندگانی که محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند توسط پلیس راهور اعمال می‌شود.

صالحی اضافه کرد: تاکنون گروه یک مشاغل مجاز به فعالیت بودند، اما طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت گروه‌های شغلی ۲ نیز مجاز اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اهواز باید برای کنترل شلوغی بازار‌ها اقدام کند ادامه داد: بنر‌هایی در سطح شهر برای تشویق مردم به رعایت شیوه نامه و خودداری از دید و بازدید عید فطر نصب کند.

جانشین فرماندار اهواز در ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در خصوص فعالیت ادارات ابراز کرد: فعالیت آن‌ها همچون گذشته و بر اساس مصوبه ستاد ملی ادامه دارد و ملزم به رعایت آن هستند که در صورت تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

وی به برگزاری نشست‌های ویژه برای تشدید کنترل‌ها در ایام عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: بر اساس فرهنگ ریشه‌دار در کشور و به ویژه خوزستان و اهواز، در ایام عید دید و بازدید و خرید صورت می‌گیرد که در شرایط قرمز کرونا این مساله باعث نگرانی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه امیدواریم با تلاش‌هایی که برای کنترل بیماری کرونا صورت می‌گیرد، بتوانیم از وقوع پیک دیگر در اهواز جلوگیری کنیم افزود: بخشداران شهرستان‌ها مکلف شدند با همکاری شورا‌های روستا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی لازم را به مردم درباره رعایت شیوه نامه‌ها در ایام عید فطر داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در خرداد ماه بیان کرد: همه تمهیدات برای برگزاری این انتخابات مهیا شده و همزمان با تامین نیروی انسانی در شعب، تلاش می‌شود که نگرانی مردم در زمینه رعایت شیوه نامه‌ها در محل‌های برگزاری انتخابات به حداقل برسد.

صالحی در پایان یاد آور شد: آرامستان‌های اهواز در ایام عید فطر و پنج شنبه‌ها همچنان باید تعطیل باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها