خبرهای داغ:

گام بزرگ بسیجیان بهبهان برای سلامت شهروندان در بحران کرونا

فرمانده سپاه ناحیه بهبهان عملکرد تیم های بسیجی بهبهان در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۴۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

سرهنگ عبدالله خیران پور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همشهریان در ماه مبارک رمضان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، بسیج را نیروی کارآمد همه ی میدان ها دانست و گفت: از زمان تاسیس بسیج، بسیجی و تفکر بسیجی در هر میدانی که حضور پیدا کرده، شاهد موفقیت در آن حوزه بوده ایم. در طول ۸ سال دفاع مقدس رشادت ها و از جان گذشتگی بسیجیان عامل اصلی موفقیت در جبهه های مختلف بود؛ و در دوران پسا جنگ نیز بسیجیان در عرصه های مختلف فرهنگی، عمرانی و سازندگی، بحران های مختلفی همچون سیل و زلزله شرکت کرده و اکنون در عرصه سلامت با نقش آفرینی موثر خود توانستند در کمک به شهروندان گام های بزرگی بردارند.

خیران پور ضمن اشاره به حضور بسیجیان در جبهه های مقاومت افزود: تفکر بسیجی مرز نمی شناسد و خدمت به مردم را در فرای از مرزهای سرزمینی کشور نیز انجام داده و جان خود را در کف دست گرفته و به مقابله با دشمن خواهد رفت.

فرمانده سپاه ناحیه بهبهان در تشریح فعالیت های بسیجیان در بحران کرونا گفت: از انتهای سال ۱۳۹۸ که همه گیری کرونا در کشور شروع شد، بسیجیان بهبهان جزو اولین نیروهایی بودند که برای خدمت به شهروندان وارد میدان شدند و با تشکیل تیم های مختلف نقش آفرینی خود را در کمک به مردم به منصه ظهور گذاشتند.

خیران پور از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بسیجیان در ابتدای شیوع کرونا را تشکیل کارگاه های تولید ماسک، توزیع ماسک و اقلام شوینده رایگان بین شهروندان بویژه اقشار نیازمند، ضدعفونی معابر وکمک به ستاد کرونا در اجرای طرح محدودیت های ترافیکی بویژه در ایام نوروز اعلام کرد.

سرهنگ خیران پور در تشریح طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در هفته بسیج سال ۱۳۹۹ با تفاهم صورت گرفته بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۳ حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی به سپاه های استانی ابلاغ شد، که این طرح در شهرستان بهبهان با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان رسما آغاز بکار کرد.

خیران پور سازماندهی و آموزش را اولین گام جهت تشکیل تیم های بسیجی در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: در این طرح بیش از ۷۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۱۱۷ تیم در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان و از اقشار مختلف سازماندهی شده که آموزش های لازم را بویژه در حوزه های نظارتی و مراقبتی توسط کارشناسان دانشکده علوم پزشکی بهبهان سپری کردند.

وی در خصوص فعالیت تیم های بسیجی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارتی گفت: در حوزه نظارت و بازرسی از اصناف، تیم های بسیجی ۴۴ هزار و پانصد و بیست و شش مورد بازرسی از اصناف و بازاریان انجام دادند که منجر به صدور ۲ هزار و نهصد و سی و نه مورد اخطاریه و پلمب ۲۵۳ مورد شده است.

وی حمایت از اقشار نیازمند را از دیگر اهداف طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و در تشریح فعالیت تیم های حمایتی بسیجیان بهبهان گفت: از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون بیش از ۴۰ هزار بسته کمک های مومنانه شامل بسته های غذایی و بهداشتی و همچنین توزیع بیش از ۱۰۰ هزار ماسک رایگان توسط بسیجیان بهبهان بین نیازمندان بویژه خانوارهای آسیب دیده از کرونا انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بهبهان حضور بسیجیان بهبهان در قالب تیم های مراقبتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از نقاط قوت این طرح در کنترل پیک چهارم کرونا در شهرستان عنوان کرد و افزود: از اواخر سال ۱۳۹۹ و با قرمز شدن وضعیت مخاطره کرونا در سطح استان خوزستان و به تبع آن در شهرستان بهبهان، با اعلام طرح تشدید سردار شهید سلیمانی ماموریت جدیدی برای بسیجیان ما در این طرح تعریف شد که تیم های مراقبتی بسیجیان ضمن فراگیری آموزش های لازم زیر نظر کارشناسان علوم پزشکی، در مراکز شهری و روستایی اقدام به تست کرونا از شهروندان و همچنین رهگیری افراد مرتبط با بیماران مثبت را انجام دادند.

خیران پور با اشاره به افزایش آمار بیماران مثبت در پیک چهارم طی هفته های قبل گفت: با مداخله تیم های بسیجی در امر نمونه گیری، بیماریابی صحیح در بهبهان تسریع شده که با این اقدام شناسایی افراد مبتلا بهتر انجام گرفته و منجر به درمان سریع تر بیماران و به تبع آن کاهش آمارها و خدوج شهرستان از وضعیت قرمز شد.

فرمانده سپاه بهبهان گفت: بنا به درخواست دانشکده علوم پزشکی بهبهان بسیجیان آموزش دیده ما جهت انجام واکسیناسیون کرونا با علوم پزشکی همکاری کرده و هم اکنون ۱۱ بسیجی در مرکز تجمعی واکسیناسیون واقع در دانشکده پیراپزشکی مشغول به فعالیت هستند؛ که در صورت نیاز و راه اندازی مراکز بیشتر واکسیناسیون در شهرستان، بسیج این آمادگی را دارد تا در خدمت شهروندان عزیز باشد.

دکتر ابوالحسن دیف رخش رئیس کانون بسیج جامعه پزشکان نیز در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بسیجیان در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهدت و تلاش بی منت بسیجیان را گامی بزرگ برای کمک به کادر بهداشت و درمان و سلامت شهروندان برشمرد و گفت: در تشدید طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که هم زمان با پیک چهارم کرونا از سفندماه سال قبل اجرا شد، بسیجیان با رشادت و از جان گذشتگی خود صحنه های بی همتا از جهاد و از خود گذشتگی را رقم زدند که ثمره این ایثار، خروج بهبهان از وضعیت قرمز کرونا بود.

وی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در این ماه پربرکت و آرزوی ریشه کن شدن ویروس کرونا از سطح دنیا و بویژه کشور عزیزمان، از شهروندان خواست با توجه به شکننده بودن وضعیت شهرستان و استان از لحاظ مخاطره کرونا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه در ایام تعطیلات عید سعید فطر اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها