خبرهای داغ:

ضرورت رعایت نیاز و حضور معلولین، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی

شاهرود_ جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۰ برگزار و بر رعایت نیاز و حضور معلولین، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی ضروری است.
کد خبر: ۹۳۴۳۵۴۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
ضرورت رعایت نیاز و حضور معلولین، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومیبه گزارش خبرنگار بسیج، اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون امور عمرانی فرماندار، مدیر بهزیستی و جمعی از اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شاهرود برگزار شد.
پورنیا معاون فرماندار مناسب سازی را از الزامات و قانون قابل اجرا دانسته و گفت: تمامی ما موظف هستیم با درک مناسب از مشکلات زندگی روزمره معلولین، جانبازان و سالمندان بهسازی مبلمان و معابر شهری را در دستور کار جدی قرار داده و به آن به عنوان تحقق عدالت اجتماعی نگریسته تا این عزیران مانند تمامی آحاد جامعه از همه امتیازات بهره‌مند شوند.
در ادامه معاون مدیرکل و مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به عنوان دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان ضمن قدردانی از اقداماتی که در راستای مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان صورت گرفته، تاکید کرد: رعایت نیاز و حضور معلولین، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی ضروری است.
مسعود جهانسیر مناسب فضاسازی را راهی به سوی ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه و حفظ حقوق انسانی شهروندان دانسته و ادامه داد: بهزیستی به عنوان یک سازمان مطالبه گر انتطار دارد نه تنها فضای شهری در راستای استفاده معلولین مناسب سازی و بهینه گردد بلکه در درجه بالاتر برای سالمندان، زنان و کودکان نیز مهیا گردد و این مستلزم نگاه قانونی، اخلاقی، عرفی و اجتماعی مسئولین به مقوله مناسب سازی است.
همچنین مسئولین اداره‌های حاضر در جلسه، شهرداران و بخش داران گزارشی از عملکرد خود در خصوص مناسب سازی بیان نموده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
در انتهای جلسه ارائه گزارش مبسوط از اقدامات انجام شده شهرداری‌های تابعه، مشخص نمودن جای پارک ویژه معلولین در شهر‌های تابعه شهرستان، بازدید هر دو ماه تیم تخصصی از اقدامات شهرداری‌های تابعه و آماده سازی محتوی آموزشی برای اعضای جلسه مصوب گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها