کارشناس مسائل بین‌الملل:

درس بزرگ سوم خرداد این است که به توانمندی‌های خودمان ایمان داشته باشیم

قنادباشی گفت: خرمشهر برای ما درس است که به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم و اجازه ندهیم دشمن ما را مایوس کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۴۸۹۱
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل  با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: برخی از مناسبت‌ها را که بنا به فرمایش امام، می‌توانیم به عنوان یوم الله بنامیم به این خاطر است که ما از برکاتی که آن ایام داشتند می‌توانیم استفاده کنیم و درس‌ها و عبرت‌هایی که آن روز‌ها دارند را در زندگی دخیل کنیم.

وی افزود: زمانی که عراق خرمشهر را گرفته بود و نام آن را هم تغییر داده بود و تسلط نظامی کاملی بر این شهر داشت، بداندیشان این‌گونه وانمود می‌کردند که خرمشهر از دست رفت و جمهوری اسلامی ایران هم توانایی بازپسگیری آن را ندارد. اما اراده و تدبیر و همت مردم موجب شد تا اقدامی به وقوع بپیوندد که حتی عراقی‌ها هم پیش‌بینی چنین موضوعی را نمی‌کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: در جریان فتح خرمشهر در سوم خردادمه، ۱۳ هزار نظامی توسط ایران اسیر گرفته شد که نشانگر این بود که بعثی‌ها غافلگیر شدند.

قنادباشی خاطرنشان کرد: در حالی که ابرقدرت‌های زمان، به بعثی‌ها کمک می‌کردند، آن‌ها هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند ایران بتواند خرمشهر را بازپس بگیرد و تعداد زیادی اسیر نیز از آن‌ها بگیرد؛ به ویژه آنکه رسانه‌های بیگانه نیز مدام از قدرت بالای ارتش بعث سخن می‌گفتند.

وی تأکید کرد: امروز هم با همین شرایط روبرو هستیم و بداندیشان و بدخواهان ایران از طریق رسانه‌هایشان تلاش می‌نند یاس و ناامیدی را بین مردم پمپاژ کنند و پیشرفت‌های ایران را زیر سئوال ببرند؛ اما فتح خرمشهر این درس را به ما داد که نباید به القائات رسانه‌های دشمن توجه کنیم بلکه باید به توانمندی‌های خودمان ایمان راسخ داشته باشیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که خرمشهر‌ها در پیش داریم منظور این است که باز هم موفقیت‌های زیادی سر راه ما است که تازه‌ترین آن همین موفقیتی است که نصیب جهان اسلام شد به طوری که رهبر انقلاب وعده پیروزی حتمی مبارزین فلسطینی را در مبارزه با صهیونیست‌ها دادند و این به ویژه از این جهت قابل اهمیت است که رهبر انقلاب هرچه تا کنون گفته‌اند محقق شده است.

قنادباشی عنوان کرد: در مورد سازندگی در کشور و حل مشکلات اقتصادی باز هم خرمشهر برای ما درس است که به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم و اجازه ندهیم دشمن ما را مایوس کند و متوجه این حیله او باشیم و اینکه گفته شد خرمشهر‌ها در پیش است در واقع نوید موفقیت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار