نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: محرومیت‌های موجود در استان نیازمند حرکت جهادی آموزش و پرورش و جهش در سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۰۱
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، آیت الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه درنشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان از تلاش‌های انجام شده توسط مجموعه آموزش و پرورش برای تعلیم‌وتربیت فرزندان این مرز و بوم قدردانی  کردو اظهارداشت: کار این مجموعه سخت و گسترده است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات افزوده و زحمات زیادی را برای معلمان و کادر تربیت و آموزش ایجاد کرد.
وی افزود: با وجود همه مشکلات ایجاد شده این محدودیت‌ها برکات زیادی را هم به دنبال داشت که از قبیل آن می‌توان به فراهم شدن زیرساخت‌ها و در اختیار قرار گرفتن ابزار اشاره کرد که در آینده می‌توانیم از این ابزار استفاده بیشتر و موثرتری داشته باشیم.
امام جمعه ‌زاهدان با بیان اینکه سیستان ‌و بلوچستان با تمام محرومیت‌های موجود تنگه احد نظام نامیده می‌شود و این دارای پیام‌های متعددی است که فراهم کردن زیر ساخت‌ها در این استان تلاش و مجاهدت همگانی را می‌طلبد تصریح کرد: اجرای عدالت همواره از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و براساس فرمایش ایشان هنوز به محقق شدن عدالت در لایه‌های مختلف جامعه نرسیده‌ایم. 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان عدالت در عرصه آموزش را خواستار شد و اظهارداشت: ضرورت دارد تا امکانات تهیه شده متناسب با نیازها باشد و به طور عادلانه تقسیم شود و در واقع محرومیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان حرکت جهادی آموزش و پرورش و جهش در سرمایه‌گذاری را می‌طلبد.
آیت الله محامی با بیان اینکه رشد جمعیت در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که رسیدگی‌ها جوابگوی رشد جمعیت نیست و باید در این جهت برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام شود خاطرنشان کرد: عدالت در تربیت و تامین کادر آموزش و پرورش مهم بوده اما باید توجه داشت که جذب نیروهای غیربومی به علت عدم ماندگاری آن‌ها در استان مشکل ساز است، البته تنها گزینش نیروی‌های بومی نیز سیستم را دچار خلل و سطح دانش‌آموزان را پایین می‌آورد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که جذب به صورت تلفیقی از نیروهای بومی و غیر بومی انجام شود یا اگر قرار است تنها نیروهای بومی جذب شوند برای تحصیل به دیگر استان‌ها فرستاده شوند تا در سطح بالاتری آموزش ببینند و نگاهشان باز شود ادامه داد: در سیستان و بلوچستان دقت و نظارت بیشتر در گزینش اولیه افراد و همچنین زیرنظر داشتن نیروها حین انجام کار را برای جلوگیری از انحرافات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه آموزش داده می‌شود باید متناسب با آموزه‌های دینی ما باشد زیرا دانش‌آموزان گنج‌هایی هستند که در اختیار ما قرار گرفتند و اگر سلامت آموزش حفظ نشود و دشمن رخنه کند برای نسل‌های آینده ما مشکل‌ساز خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدوین برش استانی و شهرستانی از آن کار خوبی بوده که انجام شده اما مهم تلاش برای اجرای درست این سند است.
وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نظارت و دقت درست را می‌طلبد و نباید تنها به گزارش‌ها دل خوش باشیم و باید از کانال‌های مختلف بررسی‌های لازم را انجام دهیم بیان کرد: ۲مقوله تربیت و پرورش دارای رابطه‌ای  تنگاتنگ هستند اما متاسفانه متولیان امور تربیتی از محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود در این عرصه گلایه دارند که باید در این جهت اهتمام بیشتری انجام و تحول در این حوزه ایجاد شود.
آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه انجام کارهای تربیتی و عقیدتی نیازمند کارشناس است که باید چنین افرادی تربیت شوند و در ادامه نیز زیرساخت‌ها برای فعالیت آن‌ها فراهم باشد اظهارداشت: توجه و اهتمام بیشتر وزارت آموزش و پرورش به طرح‌های مصوب شده بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به کارگیری سرباز طلبه فرصت خوبی برای آموزش و پرورش خواهد بود که باید از آن نهایت استفاده انجام شود خاطرنشان کرد: تا حد امکان سعی شود طرح‌های مصوب در این سفر سنگ‌بنایی برای جهش در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان قرار گیرد و نفع آن به مردم نجیب و صبور استان برسد.

وزیر آموزش و پرورش عصر یکشنبه به منظور دیدار با مسوولان، فرهگیان و دانش آموزان و افتتاح و کلنگ زنی طرحهای آموزشی به زاهدان سفر کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار