خبرهای داغ:
مدیر میراث فرهنگی خرمشهر بیان کرد

خسارت کرونا به بیش از یک چهارم فعالان صنایع‌دستی در خرمشهر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر از راکد شدن کسب و کار بیش از یک چهارم فعالان عرصه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۶۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
سجاد پاک‌گوهر عصر پنج شنبه در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بهروز مرادی در جمع خبرنگاران، شمار صنعتگران در عرصه صنایع‌دستی خرمشهر را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: شمار هنرمندان فعال در عرضه صنایع‌دستی در خرمشهر ۸۰ نفر بوده که کسب و کار ۲۰ تا ۲۵ نفر آن‌ها به خاطر شرایط موجود راکد شده است و ازاین‌رو می‌طلبد که در توسعه و برنامه‌ریزی شهری و در راستای حمایت از این مشاغل، برنامه‌ای در نظر گرفته شود.

وی، صدور کارت مهارت برای هنرمندان را از جمله اقدامات حمایتی از این قشر برشمرد و بیان کرد: سال گذشته دوره‌های حصیر و چاپ باتیک دو دوره در خرمشهر و دو دوره در مینوشهر برگزار شد و در مجموع ۸۰ نفر آموزش دیدند که به ۷۰ نفر از آن‌ها کارت مهارت داده شد.

مدیر میراث فرهنگی خرمشهر این نکته را نیز یادآور شد که دارندگان کارت مهارت در صورت پیگیری، هنرمند شناسنامه‌دار محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه به برخی از افراد دارای کارت مهارت تسهیلات کرونایی پرداخت شد، افزود: به ۳۰ نفر از متقاضیان، تسهیلات کرونایی ۱۲ میلیون تومانی و با مجموع اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان تعلق گرفت که شمار این افراد در حال افزایش است.

پاک‌گوهر در ادامه به مراسم بزرگداشت شهید مرادی در گلزار شهدای خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: مطالعات زیادی درباره ثبت مشاهیر و آثار مختلف شهرستان خرمشهر انجام گرفته و در زمان انجام تحقیقات به زندگی شهید بهروز مرادی برخوردیم که متولد سال ۱۳۴۲ در خرمشهر بود و در دانشگاه هنر اصفهان به تحصیل مشغول بود، اما به خاطر جنگ تحصیل خود را رها کرد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که شهید مرادی در دوران جنگ تحمیلی آثار ارزشمندی را خلق کرده که از جمله این آثار، طراحی تابلوی «به خرمشهر خوش آمدید جمعیت ۳۶ میلیون نفر» است؛ همچنین وی در زیر دیوار نوشته‌های عراقی‌ها جملات را تغییر می‌داده و جملات دیگری را می‌نوشت و بر همین اساس تصمیم گرفته شد که در روز جهانی صنایع‌دستی یاد این شهید گرامی داشته شود.

مدیر میراث فرهنگی خرمشهر به جزئیات برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: در این مراسم که در آن ۲۰ هنرمند خرمشهری بر مزار شهید حضور داشتند، یک ورکشاپ قلم زنی که مهارت شهید مرادی بود نیز برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها