دکتر یاری در میزگرد انتخاباتی خبرگزاری بسیج:

رسانه های جریان لیبرال ناجوانمردانه به دنبال فریب مردم

یک کارشناس سیاسی گفت: در نظام اسلامی به دلیل اینکه دین محوریت دارد و با نظام های لیبرال تفاوت هایی دارد و لذا در مسئله انتخابات هم رقابت باید سمت و سوی رقابت دینی برای خدمت گذاری داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۲۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ میزگرد انتخاباتی خبرگزاری بسیج استان مرکزی با موضوع چیستی و چرایی انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این میزگرد حجت الاسلام رجبی کارشناس مسائل دینی , دکتر محمد جواد یاری کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان مرکزی حضور داشتند.

انتخابات فرصتی عظیم برای تعیین سرنوشت ملت است

جواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی در این میزگرد با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات در کشور گفت:انتخابات یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که به ملت ایران فرصت می دهد در سرنوشت خود تصمیم گیری کنند که بعد از هفت هزار سال حکومت پادشاهی در ایران و وجود رابطه ارباب و رعیتی با روی کار آمدن انقلاب اسلامی به همه ناهنجاری های سیاسی پایان داد و حاکمیت مردم بر مردم را برای اولین بار در ایران فراهم کرد.

وی افزود: در زمان پهلوی شاه همه کاره کشور بود و نمونه آن تصویب شدن قانون جدا شدن بحرین از ایران بود که توسط مجلس پهلوی انجام شد.

امام خمینی(ره) نظام مردم سالاری دینی را به معنای واقعی پیاده سازی کرد

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه دموکراسی را در ایران ایجاد کرد و ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن در 12 فروردین رفراندوم کلیت نظام برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران که دارای 3 هویت مهم است توسط مردم مستقر می شود.

وی ادامه داد: جمهوری هویت سیاسی کشور، اسلامی هویتی دینی و ایران هم هویتی ملی که این ۳ هویت مهم در درون مایه شعار انقلاب اسلامی نهفته است و این مسئله جزء نوادر تاریخ دموکراسی در جهان است که علیرغم همه توطئه ها انجام شده است.

اعتقاد قاطع به رای مردم از ویژگی های رفتاری امامین انقلاب است

یاری اضافه کرد: شخصیت های بین المللی زیادی از همان ابتدا به حضرت امام(ره) پیشنهاد دادند که انتخابات تا ده سال آینده نیاز نیست اما مردم سالاری دینی یکی از شاخصه های مهم تفکر حضرت امام(ره) بود و اعتقاد قاطع به رای مردم داشت و به آن احترام زیادی قائل بود.

وی با بیان اینکه دموکراسی واقعی توسط حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی پیاده شد،گفت: حتی امام(ره) در زمان جنگ و بحرانی ترین شرایط حاضر نبود انتخابات تعطیل شود و امروز بعد از گذشت ۴۲ سال سیره امامین انقلاب اسلامی این بوده که در هیچ شرایطی انتخابات نباید تعطیل شود.

صیانت از رای مردم از سیره های دیگر تفکر امامین انقلاب اسلامی است

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه صیانت از رای مردم همواره یکی از سیره های دیگر تفکر امامین انقلاب اسلامی است،گفت: حتی در دوره اخیر ریاست جمهوری که با بی تدبیری ها فشارهای گسترده معیشتی به مردم وارد شده مقام معظم رهبری از رای مردم صیانت کرده اند و دولت را تا آخرین لحظه قانونی حمایت میکنند.

وی افزود: دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات همواره به دنبال زیرسوال بردن انتخابات و به کار بردن اتهاماتی چون غیر رقابتی بودن و یا مهندسی انتخابات از شگردهای دشمنان است که در این روزها هم به اوج خود رسیده است.

یاری ادامه داد: به دلیل دقیق بودن قانون و نظارت های دقیق در انتخابات در هر دوره شاهد گردش نخبگان در کشور هستیم و این نشان دهنده سلامت در انتخابات است که همواره در نظام اسلامی یکی از شاخصه های برتر است.

انتخابات در نظام اسلامی دین محور و تقوا محور است

وی با اشاره به تقوا محور بودن اصل انتخابات در ایران بیان کرد: در نظام اسلامی به دلیل اینکه دین محوریت دارد و با نظام های لیبرال تفاوت هایی دارد و لذا در مسئله انتخابات هم رقابت باید سمت و سوی رقابت دینی برای خدمت گذاری داشته باشد.

برخی از جریانات سیاسی از لیبرال ها هم لیبرال تر هستند

این کارشناس سیاسی افزود: متاسفانه در طی سالیان گذشته برخی ازجریان های سیاسی با سوء استفاده از رسانه های خاص اثبات کرده اند که از لیبرال ها لیبرال تر هستند و متاسفانه جریان اصلاحات در طول این سال ها برای رسیدن به اهداف خود هر وسیله ای را مجاز می دانند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در انتخابات بیان کرد: رسانه ها رسالت و تعهد سنگینی نسبت به مردم و انقلاب اسلامی دارند و بایستی از هر نوع دروغ و تخریب به شدت پرهیز کنند و نباید وجدان رسانه ای خود را برای اهداف جریاتی خاص زیر سوال ببرند.

برخی از رسانه های لیبرال با تاکتیک های ناجوان مردانه دنبال فریب مردم هستند

یاری افزود: رسانه های جریان لیبرال سعی می کنند با استفاده از ابزار جنگ نرم که خیلی ازتاکتیک های آن ناجوان مردانه و دروغین است افکار عمومی را فریب دهند و دستگاه و منطق محاسباتی آنها در انتخابات را دچار خطا و دستکاری کنند.

فضای مجازی در ایران دیوانه وار رها شده و ولنگار است

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی بدون نظارت و ولنگار بیان کرد: فضای مجازی امروز به عنوان یک رسانه مطرح است و ایران تنها کشوری است که دیوانه وار رها شده و در هیچ کشوری اینگونه فضای مجازی ولنگار نیست و در این شرایط همکسینه می تواند پاسخگو باشد و نه می تواند به آن رسیدگی کند.

این کارشناس سیاسی افزود: نیازمند اصلاح ساختارها در فصای مجازی هستیم چراکه ولنگاری در فصای مجازی تهدیدات زیادی را علیه انقلاب اسلامی و منافع مردم روانه کرده که نمونه آن در انتخابات های گذشته شاهد بودیم و دشمن از بی اخلاقی های فضای مجازی سوء اسفاده های خود را می کند.

وی بیان کرد: البته در مقابل جریان باطل اصحاب رسانه و خبرنگارانی در کشور داریم که علیرغم فشارها و تهدیدات فراوانی که می شوند بر حق گویی خود پایبند هستند و همواره از انسانیت کوتاه نمی آیند.

ساخت دوگانگی های کاذب مهمترین شگرد دشمن برای فریب مردم در انتخابات است

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ساخت دوگانه های دروغین در ایام انتخابات مهمترین شگرد دشمن برای فریب مردم است،گفت: این ها بی اخلاقی و نامردی در انتخابات است که نباید در نظام اسلامی انجام شود.

جریان لیبرال و غرب گرا در کشور دچار یک پارادوکس سیاسی در رفتار است

وی با اشاره به اینکه جریان لیبرال و غرب گرا در کشور همواره دچار یک پارادوکس سیاسی در رفتار است،گفت:از یک طرف دموکراسی آمریکایی را بهترین دموکراسی می دانند و از طرف دیگر با بسیاری از رفتارها مخالف هستند و علیه آن موضع می گیرند.

یاری با اشاره به اهمیت وجود شورای نگهبان در کشور بیان کرد: شورای نگهبان در همه جای دنیا وجود دارد و یک اصل منطقی است که همچون نگهباتی برای عدم ورود بی شایستگان به عرصه انتخابات است و عقل هر انسانی به این منطق حکم می کند و لذا فرافکنی ها و مظلوم نمایی برخی افراد و جریانات سیاسی با هجمه علیه شورای نگهبان یکی از تاکتیک های جنگ نرم بوده که البته برای مردم تکراری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات