خبرهای داغ:

تاییدصلاحیت ۱۹نامزد ردصلاحیت شده در اهواز

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر اهواز از تایید نوزده نفر از نامزد‌های انتخاباتی شورای شهر اهواز که اخیرا به استناد ماده ۶۳ ردصلاحیت شده بودند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۵۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر اهواز از تایید نوزده نفر از نامزد‌های انتخاباتی ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز که اخیرا به استناد ماده ۶۳ هیات مرکزی، ردصلاحیت شده بودند خبر داد. 

علی ساعدی افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از مجموع ۲۰ نفری (داوطلبانی که قبلا در هیات اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان و استان، تایید صلاحیت شده بودند) و رد صلاحیتشان را از طریق هیات مرکزی پیگیری کرده بودند تنها یک نفر صلاحیتش رد شد و ۱۹ نفر صلاحیتشان تایید شد.

طبق گزارش پیشین فرماندار اهواز، از مجموع ۷۶ نفر داوطلب شورای شهر اهواز که صلاحیت آن‌ها در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد شده بود و شکایت ارایه کردند، پس از رسیدگی به شکایت در هیات نظارت خوزستان، صلاحیت ۲۲ نفر تایید، و صلاحیت ۵۴ نفر رد شد.

۷۶۷ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ۲ حوزه شهری اهواز و ال‌هایی در این شهرستان ثبت نام کردند که ۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر ال‌هایی بوده است.

از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور، در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهر‌ها و روستا‌هایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها