خبرهای داغ:
رئیس کمیته نظارت و هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان همدان خبر داد

فعالیت ۱۶۰۰ بازرس انتخاباتی در استان همدان

همدان-رئیس کمیته نظارت و هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در سطح استان یک هزار و ۶۰۰ نفر کار نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند، گفت: این افراد با بازرسی، روند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۵۱۷۷۵
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
فعالیت ۱۶۰۰ بازرس انتخاباتی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد فرزانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه یکی از ارکان برگزاری انتخابات، هیئت‌های بازرسی هستند، اظهار کرد: وظیفه هیئت‌های نظارت و بازرسی، نظارت بر حسن اجرای قانون و کنترل فرایند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و حفاظت و صیانت از آرای مردم است که طبق ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده ۶۹ قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا و ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری محول شده است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نظارت و هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان عنوان کرد: در تمام یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی استان یک نفر به عنوان بازرس انتخاب شده و ۹۶ سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه در سطح استان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته نظارت و هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در سطح استان یک هزار و ۶۰۰ نفر کار نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند، افزود: این افراد با بازرسی، روند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارش تخلفی از شعب اخذ رای دریافت نشده است، عنوان کرد: افراد می‌توانند هر گونه تخلفی را که در حوزه‌ها از مجریان، داوطلبان، دست اندرکاران، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌بینند در پرتال استانداری گزارش داده و ثبت کنند و یا با شماره ۳۸۲۵۶۰۰۵ تماس بگیرند، ضمن اینکه گزارش تخلفات به صورت لحظه‌ای و آنلاین به وزرات کشور ارسال و به سرعت رسیدگی می‌شود.

فرزانه ضمن دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات یادآور شد: امیدواریم مردم از حق قانونی خود دفاع و در انتخابات حضور پرشور و نهایت استفاده را داشته باشند و به سرنوشت ۴ ساله حساس باشند و با انتخاب اصلح روز‌های خوبی برای خود و فرزندان خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات داوطلبین شورای شهر و روستا در زمان قبل از انتخابات و به دلیل حضور غیر متعارف و در حد جزئی در فضای مجازی قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی بود، خاطرنشان کرد: بازرسان انتخاباتی تا آخرین لحظه برگزاری انتخابات در شعب حضور خواهند داشت و فرایند بازرسی را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات