خبرهای داغ:

یادواره شهدای عملیات مرصاد در کلاته خیج برگزار شد

شاهرود_یادواره سردار شهید حاج عبدالله عرب نجفی و شهدای عملیلات مرصاد در گلزار شهدای شهر کلاته خیج شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۵۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرنگار بسیج، یادواره شهدای عملیات مرصاد و سردار شهید حاج عبدالله عرب نجفی با حضور خانواده شهدا و ایثارگران و مردم شهر کلاته خیج در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
در این مراسم مهدی عباسی شاهکوه نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در خصوص این عملیات مطالبی بیان و نقش رزمندگان استان و بویژه شهرستان شاهرود را بی نظیر عنوان کرد و بر تداوم راه شهدای این عملیات که شاخصه ویژه آنان بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی و ولایتمداری بود تاکید کرد.
ایوب حسین پور کارشناس مجری این یادواره نیز در خصوص نقش گردان سیدالشهدا به فرماندهی حاج عبدالله عرب نجفی در این عملیات اشاره کرد و بر ایستادگی این گردان قبل از این عملیات در شکست منافقین مطالبی عنوان کرد.
مرثیه سرایی و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
این برنامه به همت پایگاه‌های حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا شهر کلاته خیج به یاد ۳۳ شهید این عملیات از جمله حاج عبدالله عرب نجفی، محمد عمیدی، فتح الله رضایی، احمد و مهدی فضلی و رضا خسروجردی برپا شد.
لازم به ذکر است عملیات مرصاد با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) در ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ در تنگه چهارزبر در کرمانشاه انجام شد، اما رزمندگان تیپ ۱۲ قائم استان سمنان چهارم مرداد ماه با دشمن منافق به مقابله برخاست و آن‌ها را زمین گیر نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار