خبرهای داغ:

۸۳ هزار و ۸۳۲ دٌز واکسن کرونا در جنوب خوزستان تزریق شد

معاون بهداشتی داننشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۸۳۲ دٌز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در جنوب خوزستان تزریق شده است.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۲۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ساسان قربانی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت:از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون در شهرستان آبادان ۵۵ هزارو۶۰۶ دٌز، در خرمشهر۱۹ هزار و ۹۸۱ دٌز و در شادگان هشت هزار و ۲۴۵ دٌز واکسن کرونا تزریق شده و روند تزریق واکسن نیز در مراکز بهداشتی و تجمعی در سه شهرستان در حال انجام است.

وی به واکسیناسیون افراد بالا ۴۵ سال در جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و افزود :کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۱۰ مرکز تجمیعی و مراکز خدمات جامع سلامت از جمله ۵۱ مرکز سلامت در جنوب غرب خوزستان در حال انجام است.

قربانی افزود: مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن کرونا گرسنه و تشنه به مراکز تزریق مراجعه نکنند و با توجه به گرمای هوا و زمان انتظار برای فرا رسیدن نوبت واکسن حتما بطری آب همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:گروه‌های هدف قبل از مراجعه برای تزریق واکسن، داروهای ضد درد، ضد التهاب، آسپیرین و آنتی هیستامین برای پیشگیری از عوارض جانبی واکسن مصرف نکنند چون ممکن است اثربخشی واکس را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت:هیچیک از واکسن‌ها ایمنی صد در صد ایجاد نمی‌ کنندو لازم است بعد از دریافت واکسن پروتکل های بهداشتی مانند شست و شوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان رعایت شود.

وی افزود: در صورتی که پس از تزریق واکسن، تب بیشتر از سه روز به طول انجامبد و یا سایر عوارض به شکل شدیدی بروز نماید، لازم است فرد به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها